مسئول سازمان بسیج اصناف مازندران با اشاره به چگونگی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: مصرف کالاهای تولید داخلی یکی از مواردی است که قطعا در عملی شدن این موضوع حائز اهمیت است.
کد خبر: ۸۸۳۱۱۸۷
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،محمد خوبکار مسئول سازمان بسیج اصناف مازندران با اشاره به تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم ما در رابطه با موضوع اقتصاد مقاومتی تشکیل این کارگروه و توجیه فرماندهان حوزه‌ها و شورای قشر سازمان نسبت به این موضوع در جهت مشارکت جدی و فعال تمامی رده‌ها در سازمان بوده است.
وی ادامه داد:در همین راستا کارهای پژوهشی زیادی نیز انجام دادیم و به دنبال آن چندین جلد کتاب و مقاله در همین رابطه به چاپ رساندیم.
مسئول بسیج اصناف مازندران با بیان اینکه مصرف کالاهای داخلی یکی از مواردی است که باید مد نظر قرار گرفته شود، افزود: با توجه به اهمیت مصرف کالاهای داخلی در تحقق اقتصاد مقاومتی نشستی را  مبنی بر خرید و توزیع کالاهای داخلی با کسبه و بازاریان سطح استان برگزار کردیم و در این بین تعاونی هایی را نیز با مشارکت دسته جمعی بازاریان برای حمایت از تولیدات داخلی تشکیل دادیم.  
خوبکار با اشاره به میزان بازخورد اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: به علت عدم نگاه حمایتی و باور قلبی از سوی دستگاه های متولی و دولتی و همچنین عدم ساماندهی مناسب تولیدات داخلی در عمل نتایج مطلوب و قابل لمسی برای مردم در سطح استان صورت نگرفته است اما با این حال اقدامات بسیج در این بین قابل تحسین بوده که توانستیم با وجود تمام کاستی های موجود در حد توان در سدد رفع برخی موانع پیش روی تولید پیش قدم شویم.
وی با عنوان اینکه در رابطه با موضوع مبارزه با کالای قاچاق نیز در جلسات متعددی از جمله جلسات کمیسیون نظارت استان طرح موضوع گردیده است، گفت: اقدامات خوبی توسط سازمان صنعت و معدن، اماکن، اتحادیه های ذیربط و سازمان تعزیرات حکومتی در جمع آوری این نوع کالاها صورت گرفته است اما به دلیل اینکه مبادی ورودی کالا دچار اشکال می باشد متاسفانه هنوز در برخی موارد شاهد ورود زیرزمینی این نوع کالاها به بازار فروش هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار