خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی ساعتی پیش در جمع خبرنگاران گفت: امروز دغدغه مسئولان در کلان شهر تبریز باید فرهنگ سازی و اهتمام برای داشتن شهری بدون فقیر باشد.
کد خبر: ۸۸۳۱۲۲۱
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد کلامی با انتقاد از اینکه ادعای برخی در خصوص تبریز شهری بدون گدا، افزود: جمع آوری گدا در سطح شهر در واقع پنهان کردن بسیاری از آسیب ها زیر پوست شهر است.

وی اظهار داشت: درد فقر باید درد همگانی و کمیته امداد در این خصوص برای رفع آن ستاد اجرایی باشد نه اینکه کمیته امداد برای یاری کردن سراغ نهادها برود.

کلامی کمیته امداد را نهادی برای مبارزه با انواع آسیب های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... دانست و بیان کرد: این آسیب ها خروجی و نتیجه سیاست غلط برخی نهادهاست که موجب ورودی این نهاد می شود.

وی توجه به مباحث فرهنگی و حفظ کرامت انسانی را محور و شعار کمیته امداد خواند و تاکید کرد: در همه خدمات رسانی ها به افراد مددجو تلاش می کنیم بر اساس نیاز آن ها اقدامات فرهنگی و مشاوره ای لازم مدنظر باشد تا شئونات آن ها حفظ شود.

کلامی توجه به اشتغال و خودکفایی مددجویان را از دیگر رویکردهای مهم کمیته امداد برای کمک به اقتصاد خانواده و کشور دانست و خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی کنونی برای 20درصد مددجویان مشاغل ایجاد شده است و برای حمایت از برخی از این مددجویان کارهای تولیدی آن ها نیز خریداری می شود.

وی آسیب هایی همچون طلاق و اعتیاد را موجب تولید فقر در جامعه دانست که مدلی از فقر مدرن و فرهنگی است که بخش اعظم جامعه زنان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده و به سمت کمیته امداد سوق می دهد.

کلامی در ادامه به فقر نسلی نیز اشاره و بیان کرد: علل فقر نسلی بیشتر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که فرد نمی تواند خود را خودکفا ببیند و در بیشتر موارد به علت عادت زدگی وابسته به کمیته امداد است و این فقر در خانواده هایی دارای این فقر ادامه می یابد.

وی ۷۰ درصد منابع مالی کمیته امداد را از بودجه دولتی و بقیه را از اعتبارات نهاد رهبری و کمک‌های مردمی عنوان کرد و گفت: با این اعتبارات 55نوع خدمات به مددجویان به تناسب نیاز آن ارائه می شود..

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی ارائه خدماتی همچون هزینه درمان، تعمیر خانه، لوازم خانه، وام‌های ضروری و خدمات مشاوره‌ای، تربیتی و اردویی را از خدمات رسانی این نهاد برشمرد.

کلامی ساخت و تعمیر مسکن مددجویان را در استان از فعالیت های مهم این نهاد نام برد و اضافه کرد: تاکنون یک هزار و 240مسکن در این خصوص در استان ساخته و تعمیر شده است که برای ساخت مسکن شهرهای بزرگ 20تا30درصد و برای مسکن شهرهای کوچک 15تا 20درصد وام بلاعوض اعط می شود.

وی در خدمات درمانی مددجویان، اعزام آن ها به مشهد، برگزاری کلاس های مشاوره و چندین خدمات دیگر را از فعالیت های نهاد کمیته امداد برشمرد.

 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها