امیر یل ارجمند در گفتگو با«بسیج»:

سینمای دفاع مقدس به نمایش قهرمانی ها نیاز دارد

بازیگر سینما وتلویزیون گفت: باید این امید و جوانمردی را پر رنگ تر کنیم نه اینکه مدام فشار جنگ را نشان دهیم باید بعد از فشار های جنگ را هم نشان دهیم که چگونه با افتخار می توانیم سرمان را بالا نگه داریم.
کد خبر: ۸۸۳۱۲۷۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
سینمای دفاع مقدس به نمایش قهرمانی ها نیاز دارد

امیر یل ارجمند بازیگر سینما وتلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خیرگزاری بسیج با اشاره به جشنواره فیلم فجر گفت: سینما فقط بسته به سینمای اجتماعی نیست سینما قهرمان می خواهد به طنز دارد اکشن و جنایی می طلبد تنوع می خواهد.

وی با اشاره به فیلمهای حوزه دفاع مقدس بیان داشت: گله من این است که در فیلم های دفاع مقدسی هم باید نقطه امید را برای کشوری که در اطرافش همه تهدید ها وجود دارد زنده کرد. باید این امید و جوانمردی را پر رنگ تر کنیم نه اینکه مدام فشار جنگ را نشان دهیم باید بعد از فشار های جنگ را هم نشان دهیم که چگونه با افتخار می توانیم سرمان را بالا نگه داریم.

بازیگر سینما وتلویزیون اظهار داشت: سوژه فیلم "ویلایی ها" خیلی خوب بود فیلم حرفی برای گفتن داشت سعید ملکان هم ثابت کرده به عنوان تهیه کننده هم دست روی سوژه های خوبی می گذارد و هم آدم های خوبی را انتخاب می کند برای اینکه حرفشان را بزنند "چراغ های نا تمام" هم فیلم شریفی بود.

ارجمند عنوان کرد: الان ساختارها را شکسته اند و نگاه به زنها در دفاع مقدس در فیلم "ویلایی ها" یا حتی در فیلم " آباجان" تغییر کرده است. ما همیشه جریان را با مردها در دفاع مقدس تعریف می کردیم من فکر می کنم که نگاه متفاوتی ایجاد شده است.

وی گفت: بعضی فیلم ها روایت تصویری بود و بعضی ها فیلم سینمایی، بیشتر فیلم هایی که دیدیم روایت تصویری بود و به سینما تبدیل نمی شد فیلم " ماجرای نیمروز" کار آقای مهدویان را دوست داشتم فیلم " انزوا" کار آقای مرتضی علی عباس میرزایی را دوست داشتم.

بازیگر سینما وتلویزیون افزود: بهترین فیلم به لحاظ ساختار سینمایی که توجه مراجلب کرد و از فیلم با یک استاندارد جهانی لذت بردم فیلم فریدون جیرانی فیلم "خفگی" بود که به نظرم اگر روزی بخواهم فیلمی برای جشنواره های خارج بفرستم این فیلم را به خاطر اینکه همه چیز آن درست است انتخاب می کنم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار