چشم بسته و بدون برنامه میهمان نوروزی به کهگیلویه و بویراحمد دعوت نکنیم

هر ساله نشست‌هایی با عنوان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود اما مهم این است که چشم بسته و بدون برنامه میهمان نوروزی به کهگیلویه و بویراحمد دعوت نکنیم.
کد خبر: ۸۸۳۱۴۲۶
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
سمیرا نصاری/: استان کهگیلویه و بویراحمد را در کشور به نام استان چهار فصل می‌شناسند.

استانی که هر ساله در تمام فصول سال پذیرای مهمانان بسیاری از سراسر کشور و حتی خارج از کشورمان است.

استانی که باید گفت ظرفیت‌های پیدا و پنهانی دارد که اگر تنها گوشه‌ای از این ظرفیت‌ها در دیگر نقاط کشورمان بود امروز به عنوان جایگاهی بزرگ برای گردشگری معرفی می‌شد.

استانی که اگر در نقطه‌ای از آن برف باشد در دیگر نقطه آن هوای متعادل را شاهد هستیم.

وجود آبشارها، ارتفاعات، جنگل‎‌ها، امام‌زاده‌ها، تفرجگاه‌های طبیعی همه و همه نشان از این است که استان ما ظرفیت‌های فراوانی داد که تاکنون از چشم خیلی‌ها مغفول مانده است.

وقتی به صورت کارشناسی شده به ظرفیت‌های استان نگاهی کوتاه داشته باشیم در می‌یابیم که متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم از این پتانسیل ارزشمند خدادادی بهره لازم را در توسعه استان ببریم.

اگر امروز در مرکز استان مسابقات اسکی را برگزار کنیم در همین فصل می‌شود در دیگر نقطه استان مسابقات صخره‌‌نوردی را برگزار کرد.

طبیعت خدادادی گچساران و وجود کوه‌های آن اگر در هر استان دیگر کشورمان بود قطعا با سرمایه‌گذاری می‌توانستیم شاهد آن باشیم که به راحتی مسابقات کشوری سنگ نوردی را در این استان برگزار کرد.

از هر چه بگذریم باید گفت ظرفیت‌های این استان فراوان است و ما تاکنون از این ظرفیت‌ها غافل شده‌ایم.

حال روی سخن اصلی با مسوولانی است که هر ساله جلساتی را تحت عنوان ستاد تسهیلات نوروزی در استان و شهرهای استان برگزار می‌کنند.

جملاتی نظیر، استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد پذیرای شما مهمانان خواهد بود یا آمادگی استان کهگیلویه وبویراحمد برای میزبانی از مهمانان نوروزی که هر ساله چند روزی قبل از عید چه از طریق رسانه ملی و چه از طریق مطبوعات شاهد بیان آن‌ها هستیم.

اما آیا به راستی استان و شهرهای ما آمادگی لازم را دارد؟

هر ساله شاهد هستیم با ورود مسافران نوروزی به استانمان مشکلات زیرساختی و آماده نبودن زیرساخت‌ها سبب می‌شود که مهمانان نوروزی استان ما را با خاطره خوش ترک نکنند.

حال که چند روزی به ورود مسافران به این استان مانده بهتر است به جای نشست‌هایی که صرفا تکلیفی برگزار می‌شود به صورت عملیاتی به این مهم ورود کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار