خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: با زور و تحمیل نمی توان جوان را نمازخوان کرد بلکه بایستی با زبان خوش و امروزی و نیز تبیین فلسفه نماز، جوانان را به خواندن این فریضه واجب الهی ترغیب و تشویق کرد.
کد خبر: ۸۸۳۱۴۴۹
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی پیش از ظهر امروزدر دومین اجلاس استانی نماز در گنبدکاووس، اظهار داشت: نماز، دلبستگی انسان به خداوند متعال است و بایستی این دلبستگی را خود و در نسل جوان نهادینه کرد.
امام جمعه گرگان تاکید کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها نبایستی فقط به اقامه نماز درنمازخانه های مدارس و مراکز آموزش عالی بسنده کنند که البته این کار نیز خوب است، اما باید فلسفه نماز را نیز برای دانش آموزان و دانشجویان تبیین کنند. 

آیت الله نورمفیدی با تاکید برضرورت باز کردن بابی در مدارس و دانشگاه های کشور برای ترویج و گسترش فرهنگ و تبیین اقامه نماز، افزود: نسل جوان بایستی به مرحله ای از درک و فهم و چرایی نماز خواندن برسد و تبیین این فهم، وظیفه معلمان و استادان دانشگاه ها است. 
نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین بابیان اینکه امروز اعتیاد به مواد مخدر در همه جوامع بشری و ایران وجود دارد که باید برای کاهش آن تلاش شود، گفت: ریشه همه آسیب های اجتماعی دلبستگی انسان ها به قدرت، ثروت و شهوت است که باید این دلبستگی را از بین برد.
آیت الله نورمفیدی افزود: همه ادیان آسمانی و پیامبران الهی با هدف کاهش دلبستگی های دنیوی انسان ها و تطهیر و سلامت جامعه و نیز ایجاد دلبستگی به خداوند نازل و به رسالت مبعوث شده اند.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: امروز نماز بهترین راه دلبستگی و ارتباط با خداوند است زیرا تمام حرکات و حالات انسان در نماز فقط متوجه خداوند است و به همین دلیل درآموزه های دینی شیعه و اهل سنت، نماز را ستون دین، معراج مومن و عامل قرب الهی معرفی کرده اند.
نماینده ولی فقیه دراستان گلستان، توجه به نمازهای پنجگانه بویژه نماز صبح را بسیار مهم و اثربخش در زندگی فردی و اجتماعی انسان دانست و تصریح کرد: هنگام نماز خواندن همه ملائکه شب و روز برای انسان ثواب می نویسند.
آیت الله نورمفیدی درپایان سخنان خود، نماز را درمانگر آسیب های اجتماعی دانست و از همه مسئولان، فرهنگیان، استادان دانشگاه و خانواده ها خواست، ترویج این سرمایه عظیم معنوی را درجامعه نهادینه نمایند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها