خبرهای داغ:
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور؛

مسجد، بهترین دارو برای درمان آسیب های اجتماعی در جامعه است

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه 75 درصد جوانان ایران اسلامی نماز می خوانند، اظهار داشت: امروز مسجد، بهترین دارو برای درمان آسیب های اجتماعی در جامعه است
کد خبر: ۸۸۳۱۴۵۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان، محمود مظفر پیش از ظهر امروز در دومین اجلاسیه استانی نماز گلستان که با موضوع نماز و کاهش آسیب های اجتماعی به میزبانی گنبدکاووس برگزار شد، گفت: تحقیقات انجام شده نشان می دهد که با وجود نمازخواندن 75 درصد جوانان و نوجوانان ایران، کمتر 30 درصد آنان نماز صبح می خوانند.
وی با تاکید بر ضرورت اقامه نماز جماعت درمساجد و تشویق نسل نوجوان و جوان به شرکت در نمازجماعت مساجد، افزود: براساس تحقیقات انجام شده درسطح کشور، اقامه نماز صبح درمساجد کمتر از 5 درصد است.
مظفر اضافه کرد: براساس نتایج تحقیقات انجام شده هرچه میزان درآمد خانوارها بالاتر رود از اهمیت نماز در آن خانواده کم می شود و گذر دانش آموز از مقطع متوسطه به دانشگاه نیز سبب افت توجه به نماز می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، توجه به نماز در خانواده های روستایی بیشتر از خانواده های شهری است و دانش آموزان رشته های فنی و کار و دانش و نیز دانشجویان رشته های هنر، کمتر به نماز اهمیت می دهند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، ریشه مشکلات حوزه نماز را در سه عامل شناخت سطحی نسبت به نماز، استمرار نداشتن اقامه نماز و باور و اعتقاد نداشتن به اثرات نماز در زندگی فردی و اجتماعی دانست و گفت: امروز باید همه ما بویژه فرهنگیان و دانشگاهیان به اقامه نماز دانش آموزی و دانشجویی اهتمام ویژه داشته باشند.

مظفر افزود: باید نسل جوان و نوجوان را به شرکت در نمازهای جماعت مساجد ترغیب و تشویق کرد و یک راه آن حضور بزرگترها و مسئولان در نماز جماعت اول وقت است.
وی با تاکید برضرورت ترویج بیشتر فرهنگ اقامه نماز جماعت در جامعه، اضافه کرد: به تاخیر انداختن نماز اول وقت و نماز جماعت، تضییع کردن نماز است و با هر کسی که نماز را ضایع می کند یا باید او را درمان کرد و یا از او فاصله گرفت.
این مقام مسئول با اشاره به درپیش بودن تعطیلات نوروزی، از مسئولان خواست نسبت به مساجد و نمازخانه های بین راهی ویژه مسافران و گردشگران اهتمام داشته و از برگزاری جلسات که با نماز تداخل پیدا می کند، پرهیز نمایند.

مظفر گفت: برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی درجامعه که متاسفانه روند رو به رشد دارد، باید نوجوانان و جوانان را بیشتر به حضور در مساجد و شرکت در نماز جماعت تشویق و ترغیب کرد زیرا مسجد بهترین داروی اجتماعی برای درمان آسیب های اجتماعی است.

دراین اجلاس که با اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری و نیز پخش سخنانی از امام راحل و مقام معظم رهبری درخصوص نماز همراه بود، از دستگاه های برتر و فعالان حوزه نماز استان گلستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار