نماینده مردم مشهد در مجلس در گفتگو با «بسیج»:

پزشک محوری موجب فروپاشی طرح تحول سلامت می شود

کریمی قدوسی گفت: ساختار مدیران وزارت بهداشت و درمان محور انتفاع این طرح بودند بنابراین طرح تحول سلامت در معرض فروپاشی است.
کد خبر: ۸۸۳۱۵۸۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

پزشک محوری موجب فروپاشی طرح تحول سلامت می شودجواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت بیان داشت: طرح تحول سلامت طبق اهدافی که داشت باید بیمار محور و مردم محور باشد اما بر اساس مشاهدات و بررسی ها، پزشک محور است.

این نماینده مجلس با تصریح بر اینکه طرح تحول سلامت اساتید دانشگاه های علوم پزشکی را محور قرار داد افزود: ساختار مدیران وزارت بهداشت و درمان محور انتفاع این طرح بودند بنابراین طرح تحول سلامت در معرض فروپاشی است.

کریمی قدوسی بیان داشت: این طرح نه تنها فرهنگ اقناع و جلوگیری از حرص و طمع برای به دست آوردن درآمدهای کلان را ایجاد نکرد بلکه زمینه ساز رشد این قضیه نیز شد و این ایراد راهبردی و خطای استراتژیک طرح تحول سلامت بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در هر بخشی از جامعه زندگی توام با قناعت نباشد حرص و طمع افزایش می یابد گفت: یکی از بخش های جامعه هم بخش بهداشت و درمان است و پزشکان قطعا به این مسئله اذعان دارند که با حمایت ملت وارد این دانشگاهها شدند و سوگند خوردند که در جایی که محرومیت وجود دارد و مردم هم نیاز دارند خدمات ارائه دهند.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه پایه اصلی حرکت طرح تحول سلامت باید مسائل فرهنگی و اخلاقی باشد مطرح کرد: متاسفانه به این مسئله توجهی نشد و ما شاهدیم برخی روسای دانشگاه علوم پزشکی تا 270 میلیون تومان حقوق می گیرند و درآمد و حقوق برخی از آنها بالغ بر 100 میلیون تومان است.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: مشکلات طرح تحول سلامت باید هرچه سریعتر علاج شود درغیر این صورت به زودی از دستور کار دولت و ملت خارج خواهد شد.


ارسال نظرات