برگزاری رزمایش الی بیت المقدس گردان کوثر شاهرود+تصاویر

مرحله آخر رزمایش الی بیت المقدس 5 با حضور گردان کوثر بسیج خواهران سپاه شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۱۵۹۳
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مرحله آخر رزمایش بیت المقدس 5 با حضور گردان کوثر بسیج جامعه زنان سپاه شاهرود در منطقه عمومی شاهرود برگزار شد.

در این رزمایش، گردان کوثر بسیج جامعه زنان متشکل از سه گروهان شرکت نمودند که در ابتدا در محل فاطمیه شهنما فراخوان شدند و سپس نسبت به رزمایش امداد و نجات توسط جانشین سپاه ناحیه شاهرود توجیه و در کلاس امدادگری شرکت نمودند.

شرکت کنندگان در پایان کلاس توجیهی به منطقه رزمایش اعزام شدند و در ابتدا نسبت به انجام رزمایش توجیه و سپس رزمایش صامت را برای انجام مرحله نهایی تمرین نمودند.

در ساعت 11:15 با اعلام رمز یا محمدرسول الله(ص) توسط فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود رزمایش آغاز شد که در ابتدا با انجام انفجارات در منطقه حمله دشمن شبیه سازی شده و در ادامه خواهران بسیجی وارد منطقه شده و بعد از محاصره منطقه اقدام به اطفاء حریق و کمک به مجروحان و مصدومان پرداختند.

در این بخش از رزمایش گروهان های امداد و نجات آتش ها را خاموش و به مصدومان و مجروحان امداد رسانی کرد و اجساد را از منطقه تخلیه نمودند و سپس به ضدعفونی کردن منطقه پرداختند.

در پایان رزمایش نیز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود از شرکت کنندگان در رزمایش تقدیر و تشکر و پایان رزمایش را اعلام نمودند.

سرهنگ پاسدار حسن عربعامری مسئول عملیات سپاه ناحیه شاهرود در حاشیه این رزمایش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به اینکه رزمایش الی بیت المقدس 5 با نام شهید شاهچراغی اجرا می شود اظهار کرد: گردان کوثر شاهرود در رزمایش استانی شرکت نکردند و امروز این رزمایش در ناحجیه شاهرود اجرا می شود.

وی با اشاره به سناریو اجرای رزمایش افزود: دشمن تکفیری از شرق وارد کشور می شود و تصمیم دارد پایتخت را اشغال کند و چون اقدام به بمب گذاری دارد، اقدام به مردم یاری و رزمایش امداد و نجات را داریم.

عربعامری خاطر نشان کرد: در این رزمایش بنا داریم تلفات انسانی را حداقل رسانده و کار امداد و نجات انجام شود و در این رزمایش لودر برای آوربری و آتش نشانی برای اطفاء حریق و آمبولانس برای حمل مجروحین و اجساد حضور دارند و پست امداد و سردخانه نگهداری اجساد نیز تعبیه گردیده است.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار