مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طارم:
فعالان حوزه صنایع دستی در قالب پشتیبان‎ها با دریافت تسهیلات بانکی به صورت کارگاهی فعالیت کرده و زیر مجموعه خود، تعدادی از هنرمندان و فعالان صنایع دستی را به کار خواهند گرفت.
کد خبر: ۸۸۳۱۶۴۸
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طارم با اشاره به برگزاری دورههای آموزشی صنایع دستی در طارم گفت: دو دوره آموزشی از رشتههای مختلف صنایع دستی در شهرستان طارم و روستاهای مختلف آن در حال برگزاری است.

ابراهیم نجفی با اشاره به اینکه دوره آموزشی کوتاه مدت سفالگری یا سفال دست‌ساز در شهر آببر برگزار میشود، تصریح کرد: برگزاری دوره آموزشی گلیم‌بافی در روستای «قان قلی چای سفلی» طارم نیز از دیگر برنامههای در دست اقدام به شمار میرود.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طارم خاطر نشان کرد: در مجموع 41 نفر از هنرجویان و هنرمندان صنایع دستی در این دورههای آموزشی شرکت کردهاند.

نجفی با اشاره به اینکه 17 نفر از فعالان حوزه صنایع دستی هم در قالب طرحهای مستقل و پشتیبان به منظور دریافت تسهیلات قرضالحسنه به بانکهای عامل و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان معرفی شده‏اند، اضافه کرد: 9 نفر از این متقاضیان به صورت مستقل و هشت نفر هم در قالب گروههای پشتیبان معرفی شدهاند.

وی با اشاره به اینکه فعالان حوزه صنایع دستی در قالب پشتیبانها با دریافت تسهیلات بانکی به صورت کارگاهی فعالیت کرده و زیر مجموعه خود، تعدادی از هنرمندان و فعالان صنایع دستی را به کار خواهند گرفت، افزود: این اقدامات در راستای رونق حوزه صنایع دستی و اشتغالزایی در شهرستان انجام می‌شود.

ارسال نظرات