مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در گفتگو با «بسیج» خبر داد
علی فضلوی با بیان اینکه بیش از 43 هزار واحد صنعتی برای تسهیلات مالی تخصیص یافته ثبت نام کرده اند افزود: همه واحدهای صنعتی ، مشکل شان مساله مالی نیست .
کد خبر: ۸۸۳۱۶۶۹
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰

علی فضلوی مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی مورد پایش چند درصد به منابع مالی نیاز دارند و چند درصد دچار مشکلات حقوقی و قضایی هستند اظهار داشت: آنچه را که اعلام میکنم بر اساس اظهار خود واحدهای صنعتی است واحدهایی که مراجعه کرده اند و منابع مالی تخصیص یافته را درخواست کرده اند از سامانه بهینه یاب وزارت صنعت و معدن استخراج شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 43 هزار واحد صنعتی برای تسهیلات مالی تخصیص یافته ثبت نام کرده اند افزود: همه واحدهای صنعتی ، مشکل شان مساله مالی نیست .

فضلوی بیان داشت:  اعتقاد بر این است که سطح تولید یا رکود مورد ارزیابی قرار گرفته است علت باید کارشناسی شود و توسط گروه های جهادی که در دوره های کارشناسی سنجش میشنود و سپس  کارگروه های مد نظر  مورد بحث قرار میگیرد.

وی خاطر نشان کرد: پس از بررسی کارشناسانه مشخص میشود که تعدادی از واحدهای صنعتی که ادعای مشکلات مالی از سوی صاحبان صنایع و متخصصین داشتهاند از مشکل مالی برخوردار نبوده اند.

فضلوی اظهار داشت: واحدهای صنعتی را می توان از طریق در نظر داشتن با تمهیدات پشتیبانی کننده از سوی سایر بخش های اقتصادی مثل بازرگانان و تامین کنندگان مواد اولیه مشکلات شان را برطرف کرد؛ لذا این واحدها نیازی به گرفتن وام ندارند تا بدهکاری مجدد برای شان ایجاد کند.

فضلوی افزود: در اقتصاد مقاومتی باید بتوان با چشم‌پوشی از درآمدهای حاصل از نفت و گاز و وجود تحریم، الگوی توسعه صنعتی بومی مبتنی بر پیشرفت توام با عدالت نمود. حمایت از تولید ملی باید مورد بررسی قرار بگیرد، اقتصاد تولیدمحور و استراتژی حمایت از تمام صنایع موجب گسترش تحقیق و توسعه و هدفگذاری صنعتی می‌شود. فعال کردن شرکت‌های صنعتی می‌تواند تمرکز بر جایگزینی واردات با کالاهای مصرفی ساخته شده توسط تولیدکنندگان داخلی است. لذا ایجاد مشوق‌های اقتصادی برای هدایت بخش خصوصی در مسیر مطلوب است. حمایت بدون تبعیض برای صنعت فراهم آورند. تشویق صادرات غیر سنتی منع واردات کالاهای مصرفی راهبردی مهم برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی است.

مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در خاتمه افزود: تعدادی از واحدهای تولیدی بدهکاری فراوانی  به دستگاه های بیمه، دارایی دارند که میتوان با صحبت کردن، فرصت پادرمیانی، استرداد حقوقی کرد تا مشکل شان رفع شود.

ارسال نظرات