خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی خبر داد:

اجرای طرح پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، سال آینده در استان

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان خراسان جنوبی گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرای طرحی را با محوریت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر با موضوع دیابت و با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان از سال آینده شروع خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۸۳۱۶۸۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

8 اسفند ماه روز بسیج جامعه پزشکی ، یادآور رشادت‌های غیورمردان و فرهیخته زنان سپیدپوش ایران اسلامی است.

بیمارستان فاطمه زهرا (س)، تنها بیمارستان صحرائی دنیا است که بمباران شیمیایی شده است ، بنابراین سالگرد این جنایت رژیم بعثی در سال ۶۴، به‌ عنوان نمادی برای تقدیر از جان‌ فشانی‌ ۸۰ هزار پزشک و پیراپزشک حاضر در دفاعی مقدس در نظر گرفته‌ شده است.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان میهن اسلامی ، این روز را به تمامی بسیجیان جامعه پزشکی که در راستای گسترش و اشاعه تفکر دینی، ایثار و فرهنگ بسیجی تلاش می کنند، تبریک می گوئیم.

محمد رضا فخر، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین نیاز در استان پیشگیری و آموزش پایه در مناطق مختلف است، گفت: با توان و گستره‌ای که در اقشار مختلف بسیج وجود دارد، با همکاری اقشار مختلف می‌توان متولی امر پیشگیری و آموزش پایه در مناطق بهداشتی شد که در این باره طرحی را به کارگروه سلامت شورای مجمع عالی بسیج ارائه دادیم که مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرحی در راستای اقتصاد مقاومتی با بحث پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر با تکیه بر دیابت که از سال آینده با همکاری اعضا در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شروع خواهیم کرد و این طرح کمک خواهد کرد تا با همکاری بین بخشی بتوانیم در پایان سال آینده نگاه مردم را به بیماریهای غیرواگیر مانند دیابت تغییر داده و باعث کاهش بیماری شویم.

نگرش مردم نسبت به مباحث بهداشتی و تغذیه‌ای در مناطق محروم نیاز به تغییر دارد

فخر، با اشاره به اینکه هنوز نگرش مردم در مناطق محروم نسبت به مباحث بهداشتی و تغذیه‌ای نیاز به بازنگری جدی و تلاش مضاعف دارد، گفت: انجام به روز ابلاغیات و برنامه‌ها می‌تواند برای ارتقاء سلامت خیلی کمک کننده باشد.

برپایی ایستگاه های مطالعه در تمامی مراکز درمانی استان خراسان جنوبی

وی درباره برپایی ایستگاه‌های مطالعه در مراکز درمانی استان خراسان جنوبی بیان کرد: این فعالیتی بومی و محلی است و در سال گذشته ۱۵ ایستگاه مطالعه را در مراکز درمانی پرجمعیت برپا کردیم که در حال پیگیری هستیم تا ایستگاههای مطالعه در مراکز درمانی را افزایش دهیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان خراسان جنوبی در ادامه افزود: کتابخانه آزاد را برای افرادی که منتظر نوبت در مراکز درمانی هستند، قرار دادیم تا از این زمان استفاده کنند و با خرید کتاب، ۱۵ ایستگاه را در سه نوبت تجهیز کردیم.

وی به موضوع افزایش ایستگاههای مطالعه در استان خراسان جنوبی پرداخت و گفت: امسال نیز تا پایان سال ده ایستگاه مطالعه دیگر را در مراکز درمانی پرجمعیت تجهیز می‌کنیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان خراسان جنوبی تاکید کرد: این فعالیت در مراکز درمانی دولتی و مطبهای خصوصی که گردش بیمار بالاتری نیز دارند با همکاری نیروهای بسیج انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها