معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد اردبيل مطرح كرد:

بهره‌مندي پنج هزار مددجوي اردبيلي از آموزش‌هاي فني و تخصصي

سه هزار و 543 نفر از زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تحت حمايت از آموزش‌هاي لازم شغلي بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۳۱۶۸۴
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل؛ جهانبخش نژادجواد، معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه از ابتداي سال‌جاري تا كنون پنج هزار و 826 نفر از مددجويان تحت حمايت از آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي بهره‌مند شده‌اند، گفت: مهارت آموزي به مددجوياني كه مستعد اشتغال هستند يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي كميته امداد است تا زمينه‌هاي توانمندي و خوداتكايي آنان فراهم شود.

وي با بيان اينكه دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي با همكاري سازمان فني و حرفه‌اي استان براي مددجويان برگزار مي‌شود، اظهار كرد: تلاش داريم با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي و همياري اساتيد مجرب ضمن ارتقاء سطح فكري و اعتماد به نفس مددجويان، شغل‌هاي نوين و دانش بنيان براي آنان ايجاد كنيم.

نژادجواد با علام اينكه سه هزار و 543 نفر از زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تحت حمايت از آموزش‌هاي لازم شغلي بهره‌مند شده‌اند، تصريح كرد: از آنجا كه بخش مهمي از خانواده‌هاي تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار تشكيل مي‌دهند، با اجراي طرح‌هاي مشاغل خانگي و اشتغال خرد، مي‌كوشيم آنان در كنار فرزندان و خانواده خود مشغول به كار و كسب درآمد باشند.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان با اشاره به اينكه بيشترين افراد آموزش ديده در روستاها و مناطق محروم اردبيل سكونت دارند، افزود: سه هزار و 39 نفر از مددجويان تحت حمايت ساكن در روستاها و مناطق كمتر توسعه يافته از دوره‌هاي آموزشي بهره‌مند شده‌اند.

وي با بيان اينكه كارگاه‌هاي آموزشي در زمينه‌هاي كشاورزي، دامپروري، صنايع دستي، فعاليت‌هاي صنفي و صنعتي و خدمات براي افراد مستعد اشتغال برگزار شده است، گفت: با توجه به پتانسيل بسيار مناسب استان در زمينه دامپروري، دو هزار و 504 نفر از خانواده‌هاي تحت حمايت در دوره‌هاي آموزشي پرورش دام شركت كرده‌اند.

نژادجواد با اشاره به اينكه كارگاه‌هاي آموزشي بر اساس علاقه و استعداد مددجويان برگزار مي‌شوند، خاطر نشان كرد: مددجويان پس از فراگيري مهارت‌هاي لازم مي‌توانند شغل مورد نظر خود را ايجاد كرده و به استقلال اقتصادي دست يابند.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان با اعلام اينكه براي 319 نفر از مددجويان تحت حمايت نيز كاريابي انجام شده و هم اكنون آنان مشغول به فعاليت و كسب درآمد هستند، يادآور شد: كميته امداد با ارائه بسته‌های تشویقی به كارفرمايان و صاحبان صنعت استان مي‌كوشد تا مسير توانمندسازي مددجويان را هموارتر سازد.

وي با بيان اينكه كميته امداد طی دو سال، در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه به کارفرمایاني كه مددجويان تحت حمايت اين نهاد نزد آنان مشغول به كار شوند را پرداخت مي‌كند، گفت: امسال بيش از 13 ميليون ريال براي حق بيمه مددجويان به كار گمارده شده پرداخت شده است.

نژادجواد بيان كرد: اميد است با ياري كارفرمايان و صاحبان صنعت استان بتوانيم براي تعداد بيشتري از مددجويان كاريابي انجام داده و آنان را به مرز خودكفايي نزديك كنيم.

ارسال نظرات