خبرهای داغ:
امام جمعه آوج اذعان کرد:

حمایت از تولیدات داخلی، بزرگترین عامل تحقق اقتصاد مقاومتی

امام جمعه آوج تاکید کرد: حمایت و استفاده از تولیدات داخلی، بزرگترین عامل تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.
کد خبر: ۸۸۳۱۶۹۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

حجت‌الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان آوج، در گفت و گوی اختصاصی خود با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص اقتصاد مقاومتی و میزان تحقق آن در سال 95 اظهار کرد: به خاطر اهمیت بسیار اقتصاد مقاومتی و لزوم تحقق آن در جامعه رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال با این عنوان یک دستورالعمل کلی را برای همه مردم و مسئولین مطرح نمودند.

وی نقش مدیریتی مسئولین را در این حیطه بسیار مهم دانست و تبیین کرد: حال که در روزهای پایانی سال قرار داریم با نگاهی هر چند سطحی به جامعه و هم‌چنین سخنان اخیر مقام معظم رهبری در می‌یابیم که این مهم آن گونه که باید، تحقق نیافته است.

امام جمعه آوج تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود از مسئولین خواستند که به روی صحنه آمده و اقدامات عملی‌شان را به طور شفاف برای همه ملت بیان کنند نه اینکه تنها از اقداماتی سخن به میان بیاورند که خواستار رسیدن به آن هستند و تلاشی را برای تحقق آن انجام نداده‌اند.

هاشمی ادامه داد: این سخنرانی بیانگر آن است که به طور شایسته به این دستور عمل نشده و اقتصاد مقاومتی در جامعه محقق نشده است چراکه اگر عملی شده بود مقام معظم رهبری باید در این سخنرانی از تلاش‌ها و تدابیر بسیار خوب مردم و مسئولین تلاش می‌کردند.

وی مطرح کرد: همه مردم باید شعار تحقق اقتصاد مقاومتی را سرلوحه خود قرار دهند و امروز که در روزهای پایانی سال و در آستانه سالی نو هستیم باید اقتصاد مقاومتی خط مشی اصلی ما باشد.

امام جمعه آوج حمایت از تولیدات داخلی را بزرگترین عامل تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: استفاده و حمایت از تولیدات داخلی و هم‌چنین و هم‌چنین موضوع عدم اسراف، زیاده روی و چشم به هم چشمی از اصلی ترین عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

هاشمی توضیح داد: هر روز از رسانه‌ها خبر از خریدهایی توسط برخی مسئولین می‌شنویم که خودمان توانایی تولید آن‌ها را در داخل داریم که لازم است مسئولین توجه بیشتری را در این حیطه مبذول دارند.

وی در خاتمه سوء تدبیرها و سوء مدیریت‌ها را از عوامل عدم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور دانسته و خاطرنشان کرد: لازم است که مسئولین به جای وارد کردن کالاهای خارجی به حمایت از تولیدات و تولیدکنندگان داخلی بپردازند و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور قدم بردارند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار