رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

دانش آموزان پسر دورنمای خوبی از آینده شغلی خود ندارند

دانش آموزان پسر دورنمای خوبی از آینده شغلی خود ندارند و همین مساله باعث نگرانی و در نهایت خشونت در بین آنان می شود.
کد خبر: ۸۸۳۱۷۲۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نام گذاری روز 8 اسفند به عنوان روز امور تربیتی گفت: کار امور تربیتی بیشتر حوزه تربیت و پرورش در ابعاد اخلاقی، پرورشی، فکری و تربیت بدنی است که مربیان پرورشی و مربیان در این زمینه فعالیت می کنند.

احمد اشرفی افزود: پرداختن به مسائل قرآن و عترت در حوزه پرورشی از سوی این مربیان مورد تاکید است که در استان زنجان 240مشاور و 720 مربی پرورشی در مدارس، کانون ها و دارالقرآن های آموزش و پرورش فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه بخش کثیری از این مربیان به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: به جهت کمبود نیرو در این حوزه از نیروهای دانشگاه فرهنگیان و یا از طریق آزمون های استخدامی نسبت به جذب نیروهای مورد نظر اقدام می کنیم.

رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: مربیان علاوه بر فعالیت های پرورشی دروس تفکر و سبک زندگی و مهارت های زندگی را هم تدریس می کنند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی برنامه در مناسبت های مختلف در مدارس از دیگر رسالت های مربیان پرورشی است، گفت: برگزاری مسابقات قرآن و عترت، برنامه های فرهنگی و هنری از دیگر زمینه های فعالیت این مربیان است.

این مقام مسوول به آسیب های اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: واحد تربیتی و تلاش مربیان پرورشی تاحد قابل توجهی این آسیب ها را به حداقل رسانده است.

اشرفی با انتقاد از این دیدگاه که تمام نگاه ها برای حل معضلات اجتماعی به آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: باوجود اینکه دانش آموزان زمان بیشتری را در مدارس طی می کنند ولی خانواده و دستگاه های فرهنگی هم در این زمینه مسوولیت هایی دارند.

رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی در مدارس از سوی مربیان پرورشی و کارشناسان مشاوره از طریق برگزاری آزمون های روانی شناسایی می شود، ادامه داد: پس از بررسی این آسیب ها برنامه ریزی برای برطرف کردن آن آغاز می شود.

اشرفی افزود: به جهت کمبود مربی پرورشی و کارشناس مشاوره، مربیان تنها در مقاطع متوسطه اول و سوم و مدارس ابتدایی با جمعیت بالای 60 نفر مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه همه ساله در 8 اسفند به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی مراسمی در آموزش و پرورش و مناطق 14 گانه برگزار می شود، افزود: به همین منظور از مربیان پرورشی و کارشناسان مشاوره تجلیل می شود.

این مقام مسوول با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی رایج در مدارس افزود: در دوره ابتدایی ترس از مدرسه و مهارت های اجتماعی به عنوان مهمترین آسیب شناسایی شده است.

رئیس امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان هدایت تحصیلی دانش آموزان را یکی از اولویت ها در دوره متوسطه دوم عنوان کرد و گفت: این مساله مهمی است که دانش آموزان در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند چرا که در غیراینصورت نمی توانند به فرد موفقی تبدیل شوند.

اشرفی به برخی از آسیب های اجتماعی رایج در بین دانش آموزان دختر اشاره کرد و یادآور شد: افسردگی و اعتماد به نفس پایین از این آسیب هاست که پس از ریشه یابی مشخص می شود دانش آموزان دختر به دلیل فعالیت های کم و فرهنگ رایج در این زمینه نمی توانند انرژی خود را به طور کامل تخلیه کنند که همین مساله به اعتماد به نفس پایین در آنان منجر می شود.

وی به فرصت های نابرابر بین دختران و پسران اشاره کرد و گفت: خانواده ها نباید نگاه تبعیضی بین دختران و پسران داشته باشند.

این مقام مسوول آسیب های رایج در بین پسران را خشونت و نگرانی از آینده شغلی خود عنوان کرد و گفت: دانش آموزان پسر دورنمای خوبی از آینده شغلی خود ندارند و همین مساله باعث نگرانی و در نهایت خشونت در بین آنان می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار