خبرهای داغ:
در گفت وگو با دختری با 71 درصد معلولیت مطرح شد
دختری با 71 درصد معلولیت با بیان اینکه پوشش و سازماندهی کودکان زیر 15 سال در مراکز شبه خانواده بهزیستی صورت می گیرد گفت: آیا نباید این پشتیبانی از طرف شبه خانواده بهزیستی به صورت بلند مدت ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۳۱۷۲۷
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، دختری 31 ساله با داشتن 71 درصد معلولیت به دنبال پناهگاهی  سقف دار برای خود است می گوید: اگر حمایت سازمان بهزیستی نباشد نمی توانم زندگی کنم ولی مشکل اصلی معلولان  نبود پناهگاهی برای زندگی در جامعه است

سید منیره مظلومی رضوی از معلولین شیر خوارگاه علی اصغر خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی طنین یاس گفت: هشت سال است که از بهزیستی شیرخوارگاه علی اصغر واقع درمیثاق 2 خراسان رضوی  جدا شده ام اگر حمایت های بهزیستی نبود نمی توانستم چگونه مسیر کودکی خود را طی کنم .

وی با معلولیت جسمی  71 در صد در ادامه افزود: بیشتر معلولیتم درسمت چپ بدنم در دست و پایم محسوب می شود  متاسفانه نداشتن مسکن یکی دیگر از دغدغدهای زندگی است که هر روز ما را با استرس روانی روبه رو می کند.

مظلومی در ادامه گفت: پول پیش پرداخت اولیه  ثبت نام مسکن مهر از طرف سازمان بهزیستی 22 میلیون تومان اعلام  شده است وقتی که من نمی توانم خرج زندگی خود را در بیاورم چگوئه می توانم مبلغ پرداختی اولیه مسکن مهر را بپردازم.

وی با بیان اینکه در یک  خانواده پُر جمعیت 10 نفرمتولد شده است، گفت: وقتی که مادرم فوت کرد پدرم ازدواج مجدد داشت و  مادر ناتنی در سن کودکی من را در خانه شیرخواگاه بهزیستی رها کرد و رفت و من مدت ها است که تنها زندگی می کنم.

این دختر تنها می گوید: محیط شیرخوارگاه با جو شلوغی که دارد بچه ها نمی توانند با یکدیگر سازگاری داشته باشند و همچنین نمی توانی برای داشتن خواسته هایت تلاش مثبت داشته باشی این مسائل باعث شد بعد از رسیدن به سن قانونی از ز این محیط  جدا شوم.

مظلومی  با بیان اینکه نداشتن مسکن از مشکلات اولیه معولان جسمی محسوب می شود گفت:  با دوندگی زیاد توانستم مبلغ ده میلیون تومان به صورت خرد خرد  از خیرین و سازمان بهزیستی برای رهن خانه فراهم کنم که این مبلغ با توجه به بی کاری و معلولیت شدیدی که دارم نمی تواند پاسخ گوی کرایه های بالای مسکن باشد.

 وی با اشاره به اینکه با داشتن معلولیت جسمی و عدم بهسازی شهر برای تردد معلولان علاوه بر مسائل اجتماعی که همه معلولان و حتی افراد سالم گرفتار آن هستند ، دچار آسیب های جسمی هم شده است، گفت: ضربه خوردن و دررفتگی درلگن.. از عوارضی است که عدم بهسازی شهر برای تردد معلولان به وجود می آورد.

این بانوی معلول با اشاره به انگیزه و علاقه اش به ادامه تحصیل می گوید: به دلیل عمل های مکرری که  در پای معلول خود داشتم؛ نتوانستم مقطع دبیرستان را به پایان برسانم ولی هم اکنون  دوست دارم درسم را ادامه دهم که با این اوضاع اقتصادی و مسائلی که بر سر داشتن مسکن با آنها رو به رو هستم، مانع این کار می شود.

وی با انتقاد براینکه برخی حمایت ها از طرف بهزیستی منظم انجام نمی شود گفت: متاسفانه  کمک های که از طرف بهزیستی می شود بی نظم است مانند امنیت سبد کالا یا ماهانه مبلغی که  270 هزارتومان کمکی از طرف بهزیستی به معلولین ریخته می شود سر موقع پرداخت نمی شود و همین امر منجر شده روزگارهای سختی را در زندگی طی کنم گاهی مجبور می شوم با قرض زندگی خود را ادامه دهم.

مظلومی با بیان اینکه پوشش و سازماندهی کودکان زیر 15 سال در مراکز شبه خانواده بهزیستی به خوبی  صورت می گیرد گفت: ولی بعد از آنکه این کودکان به سن جوانی می رسند آیا نباید این پشتیبانی از طرف شبه خانواده بهزیستی به صورت بلند مدت ادامه داشته باشد تا کودکان بهزیستی بتوانند به مسیرهای موفق دست یابند.

به گفته وی میزان هزینه آموزش و تحصیلات در کشور بالاست و اگر کمک خیرین نبود بودجه های بهزیستی نمی توانست پاسخگوی نیاز من باشد یا در بازماندگی از تحصیل کمکم کند.

مظلومی در پایان سخنانش تاکید کرد: دوست دارم صدای ما را به گوش مسئولین برسانید و بگویید یک دختر تنها با معلولیت 71 درصد چگونه می تواند بدون هیچ پشتیبانی و حمایت از بهزیستی به دنبال پناهگاهی برای خود در جامعه باشد.



 
ارسال نظرات