خبرهای داغ:
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از برگزاری پنجمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری وقف، چشمه‌ همیشه جاری در استان خبر داد و گفت: این جشنواره‌ سراسری در بخش‌ گرافیک در رشته‌های تایپوگرافی، آرم و نشانه و همچنین پوستر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۱۷۹۰
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، رحیم عبدالجباری در این خصوص اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانهجشنواره تا 25 اسفند ماه بوده و علاقهمندان و فعلان این حوزه میتوانند جهت اطلاع بیشتر به سایت استانی جشنوارهsharghi.oghaf.irمراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان تا 25 اسفند ماه فرصت ارسال آثار خود به دبیرخانه را دارند، ادامه داد: آدرس دبیرخانه استانی این جشنوارهنیز به نشانی، تبریز-خیابان آزادی-جنب مسجد طوبی-اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجانشرقی_معاونت فرهنگی و اجتماعی بوده از این رو علاقهمندان برای شرکت در این جشنواره میتوانند آثار خود را به این نشانی ارسال کنند.
وی افزود: شماره تماس با دبیر خانه استانی جشنواره عبارت است از، 041-33368553 و 041-33373546 و همچنین آدرس دبیرخانه مرکزی نیز واقع در تهران-خیابان حافظ-خیابان نوفل نوشاتو-سازمان اوقاف و امور خیریه- ساختمان مهر- طبقه چهار- معاونت فرهنگی و اجتماعی- اداره ترویج فرهنگ وقف میباشد.
عبدالجباری با تاکید بر اینکه شرکت در این جشنواره برای همه علاقهمندان آزاد است، بیان کرد: اولویت امتیاز برتر مختص آثاری است که در سال جاری تولید و ساخته شدهاند و همچنین تکنیک خلق اثر نیز آزاد بوده اما تمامی آثار باید پویایی و نوآوری داشته باشند و همچنین متناسب با رویکرد وقف بوده و از نمادها و نشانههایی از وقف استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه سقف ارسال آثار برای هر شرکت کننده، پنج اثر است، گفت: آثار ارسالی به شرکت کنندگان بازگردانده نشده و همچنین فایلهای ارسالی نیز باید در قالبjpgوtiffوبا کیفیت 300dpiدر قالب لوح فشرده و یا ایمیل ارسال شوند.
وی با بیان اینکه هیئت داوران جشنواره از صاحبنظران این حوزه خواهند بود، یادآور شد: به آثار برگزیده جوایز نفیسی اهدا شده و همچنین در هر رشته نیز از سه نفر تقدیر به عمل خواهد آمد.
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص موضوعات مورد نظر در جشنواره نیز خاطرنشان کرد: بخش اول موضوعات؛ شامل سخنان گهربار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شامل در وقف فضیلت بسیار و پاداش بیشمار وجود دارد و همچنین سخنان گهربار رهبرمعظم انقلاب، شامل وقف،همدلی، تعاون و خیراندیشی را جایگزین تنازع، تکائر و تفاخر میکند- وقف، نمونهای از پیوند انسان با آفریدگار هستی است-وقف، وسیلهای برای حضور همیشگی واقفان در طول زمان در اعمال خیر است-وقف، میراث جاویدان انسانهای بزرگی است که با چشمان مهربان به دنیا مینگریستند، میباشد.
عبدالجباری در خصوص کلمات قصار موردنظر جشنواره نیز یادآور شد: این کلمات شامل وقف بی منتترین صدقات، ماندگارترین خیرات-وقف سرمایه ابدی و بی پایان است-وقف زیباترین تجلی ایثار-وقف یادگار ماندگار-وقف چراغی که هرگز خاموش نمیشود-وقف سنت نبوی، بصیرت حسینی-وقف میراث جاویدان-وقف جوشش ایثار، از چشمهی دارایی نیک اندیشان-وقف ستارهای درخشان در کهکشان احسان و نیکوکاری- وقف صدقهای جاودان و احسانی ماندگار-وقف بالی برای پرواز است و... است.
وی با بیان اینکه به آثاری که با درونمایهوقف نباشد ترتیب اثر داده نخواهد شد، خاطرنشان کرد: بسترسازی مناسب در جهت گسترش وقف از طریق طراحی آثار هنری، شناسایی استعدادهای درخشان در هنرهای تجسمی و ارتقا بخشیدن به آن در راستای ترویج فرهنگ وقف و همچنین پرداختن به آثار و برکات اجتماعی و فرهنگ وقف و موقوفات از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است

ارسال نظرات