خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهر تبریز:
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهر تبریز از بی مهری مسئولان ذیربط به حوزه کتاب انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۸۳۱۸۷۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی تبریز، سعید حاجی زاده در صحن شورا و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۶ با اشاره به این که تبریز امسال هم نتوانست پایتخت کتاب کشور انتخاب شود، افزود: این ناکامی باید همه مسئولان فرهنگی را در شورا و شهرداری و دستگاه های اجرایی به تأمل وادار کند که چرا تبریز به عنوان مهد دانش، فرهنگ و ادب نمی تواند در رقابت با شهرهایی مانند نیشابور و بوشهر، پایتخت کتاب انتخاب شود.

وی اظهار داشت: امسال هم به رغم پیگیری های صورت گرفته بسیاری از طرح ها و مصوبات کمیسیون فرهنگی شورای شهر در حوزه کتاب و کتاب خوانی از جمله ساخت چند کتابخانه و قرائتخانه و طرح های ترویج فرهنگ مطالعه، اجرایی نشد و متاسفانه موارد پیشنهادی برای لحاظ در لایحه بودجه سال آینده نیز نادیده گرفته شده است.

حاجی زاده ادامه داد: از ابتدای شورای چهارم طرح هایی را با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب طرح و تصویب می کنیم ولی اجرا نمی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا تصریح کرد: متاسفانه وقتی صحبت کمبود بودجه می شود، دیواری کوتاه تر از حوزه فرهنگ و کتاب پیدا نمی شود و مسئولان در اولویت بندی طرح ها نخست از همه به سراغ طرح های این حوزه می روند.

حاجی زاده گفت: طرح های فرهنگی شورا و شهرداری، تحت الشعاع دو طرح مقبره الشعرا و مرکز همایش های بین المللی قرار گرفته است.

ارسال نظرات