در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) 18 کبوتر خونین‌بال وارد فرودگاه کرمان شدند و آسمان دیار کریمان را معطر کردند.
کد خبر: ۸۸۳۱۸۷۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
به  گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) 18 کبوتر خونین‌بال وارد فرودگاه کرمان شدند و آسمان دیار کریمان را معطر کردند.
محمدمهدی ابوالحسنی  با بیان اینکه پیکر عزیر این 18 شهید گرانقدر در 11 نقطه از استان کرمان دفن می‌شوند، اظهار داشت: این شهدا در مسیر بلوار جمهوری، خیابان شهید بهشتی، خیابان شریعتی، چهارراه کاظمی و خیابان فلسطین تا حسینیه ثارالله تشییع خودرویی می‌شوند.
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اذعان داشت  این شهدا فردا سه‌شنبه 10 اسفندماه جاری مهمان ششمین کنگره ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر هستند، 
ابوالحسنی افزود:  آیین وداع با این شهدا امشب در بیت‌الزهرا (س) واقع در خیابان شهید رجایی کرمان کوچه شماره چهار برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد کهنوج، دانشگاه جیرفت، دانشگاه صنعتی رفسنجان و دانشگاه پیام نور کرمان میزبان شهدای گمنام هستند و هفت شهید در این دانشگاه‌ها دفن و این شهدا روز چهارشنبه و مصادف با شب شهادت حضرت فاطمه (س) در کرمان تشییع می‌شوند.

ابوالحسنی گفت: در ادامه پیکر این شهدای عزیز در شهرهای هنزاء رابر دو شهید، جیرفت دو شهید، خواجه شهر سیرجان دو شهید، انار و امین‌شهر انار دو شهید و جبالبارز جیرفت نیز یک شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده نیز در رفسنجان تشییع و تدفین می‌شود.

وی تصریح کرد: از مجموع دو شهید در خواجه شهر سیرجان یکی متعلق به عملیات خیبر است که 24 ساله است و در سال 62 به شهادت رسیده است و شهید دیگر نیز در عملیات محرم به شهادت رسیده که در شرق دجله تفحص شده و در سال 61 به شهادت رسیده است.

ابوالحسنی عنوان کرد: در شهر انار نیز در گذشته یک شهید دفن شده و شهید دوم نیز متعلق به عملیات بدر و 19 ساله است که در سال 63 به شهادت رسیده است.

وی عنوان کرد کرد: در امین‌شهرانار نیز یک شهید مربوط به عملیات بدر دفن می‌شود و یک شهید نیز در تک‌های پایان جنگ دشمن به شهادت رسیده که 20 ساله است و در سال 67 به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به شهدایی که در شهر هنزاء رابر دفن می‌شوند، گفت: یکی از این شهدا در عملیات بدر در سال 63 به شهادت رسیده و دیگری نیز در تک دشمن در سن 22 سالگی و سال 67 به شهادت رسیده است.

وی با اشاره به دفن دو شهید در دانشگاه جیرفت و اینکه یکی از این شهدا مربوط به عملیات بدر و شهید دیگر نیز مربوط به عملیات محرم است، افزود: شهدایی که در کهنوج دفن می‌شوند نیز یکی مربوط به عملیات بدر است که در سن 21 سالگی و در سال 63 به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه شهید دیگر در کهنوج نیز در تک دشمن در منطقه زبیدات عراق در سال 67 به شهادت رسیده است، بیان داشت: شهیدی که در منطقه جبالبارز جیرفت دفن می‌شود، مربوط به عملیات بدر و 24 ساله است و در سال 63 به شهادت رسیده است.

وی عنوان کرد: از دو شهیدی که در دانشگاه پیام نور کرمان دفن می‌شوند، یکی مربوط به عملیات بدر است که در شرق دجله تفحص شده و 24 ساله است و شهید دیگر نیز مربوط به عملیات ایذائی والفجر هشت است که در جزیره ام‌الرصاص عراق تفحص شده و در 23 سالگی به شهادت رسیده است.

ابوالحسنی با اشاره به شهدایی که در بلورد سیرجان دفن می‌شوند، تصریح کرد: یکی از این شهدای گرانقدر متعلق به عملیات خیبر است که در جزیره مجنون تفحص شده و در سال 62 که به شهادت رسیده و 25 ساله بوده است و شهید دیگر نیز در سال 65 و در عملیات کربلای چهار در جزیره ام‌الرصاص عراق به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه شهید گمنامی که در دانشگاه صنعتی سیرجان دفن می‌شود، مربوط به عملیات والفجر یک است که در فکه و در سال 61 به شهادت رسیده است، ابراز داشت: شهید حسن عبداللهی متعلق به عملیات کربلای چهار و از غواصان گردان 410 لشکر ثارالله بوده که در روز پنجشنبه در شهرستان رفسنجان تشییع و تدفین می‌شود.

ارسال نظرات