عبدالمجید شیخی گفت: تورم به دلیل تشدید رکود در کشور تک رقمی شده است و کار خاصی برای کاهش تورم انجام نداده اند.
کد خبر: ۸۸۳۱۸۸۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، درباره اظهارات رئیس جمهور در مجمع عمومی بانک مرکزی گفت: حرفهای امروز آقای روحانی بیشتر شبیه یک شوی تبلیغاتی و انتخاباتی است. ایشان به جای پاسخگویی چهار ساله باز هم به عقب بازگشتند که این شایسته رئیس جمهور نیست.

عبدالمجید شیخی تصریح کرد: اقای روحانی امروز گفت ما از تورم 40 درصد به تورم تک رقمی رسیدیم، اما نگفت چرا؟ ایشان پاسخ نداد که تورم تک رقمی چگونه حاصل شده است؟ کاش جناب روحانی به این نکته نیز اشاره میکرد که دولت یازدهم چگونه و با چه مکانیزمی توانستند تورم را تک رقمی کنند!
این اقتصاددان اضافه کرد: تورم به دلیل تشدید رکود در کشور تک رقمی شده است و دولت جناب روحانی کار خاصی برای کاهش تورم انجام نداده اند.
وی در ادامه درباره برگزاری جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی در بهمن ماه نیز گفت: امروز بعد از 8 ماه تاخیر مجمع عمومی بانک مرکزی تشکیل میشود و جالب اینجاست که آقای روحانی در صحبتهایشان میگویند" امروز مجمع بانک مرکزی با کمی تاخیر برگزار شد"، جالب است، میگویند با کمی تاخیر! از آقای روحانی باید پرسید آیا 8 ماه کم است؟ اگر این اتفاق در گذشته و در یک دولت دیگر رخ میداد، باز هم میگفتند کمی تاخیر!
عبدالمجید شیخی در ادامه با بیان اینکه آقای رئیس جمهور در جلسه امروز درباره گرانی و افزایش قیمت دلار به سالهای 90 و 91 اشاره کردند  و از آن انتقاد کردند، اما نگفتند چرا در دولت ایشان و همین یکی دو ماه پیش، دلار در مدت 20 روز از 3500 تومان به 4100 تومان رسید؟! چرا قیمت دلار بدون هیچ اتفاق و توضیحی، یکدفعه 600 تومان گران شد؟! چرا ایشان این اتفاق ناخوشایند را بررسی نکردند.
وی گفت: الان وقت پاسخگویی است، 4 سال تمام شده است و به جای حمله به قبل باید پاسخگوی چهار سال بود.

ارسال نظرات