مدیر کل شیلات هرمزگان از تولید بالغ بر ۹هزار و ۹۰۰تن میگو پرورشی در سطح مزارع استان هرمزگان و شکسته شدن رکورد کشوری تولید میگو پروشی در استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۱۸۸۷
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از شیلات هرمزگان، سید پرویز محبی با بیان اینکه این میزان تولید میگو در ۹ سایت پرورش میگو استان هرمزگان در شهرستان های پارسیان، بندرلنگه، قشم، بندرعباس(کولغان)، میناب، سیریک و جاسک تولید شده است،سطح زیر کشت میگوی پرورشی استان را حدود سه هزار هکتار خواند.

وی میزان اشتغال زایی مستقیم این صنعت را بالغ بر هزار و ۷۰۰ نفر خواند  و تصریح کرد:ارزش اقتصادی این میزان تولید میگو پرورشی استان هرمزگان بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود تاکنون  از این میزان تولید بالغ بر شش هزار ۳۸۰ تن با ارز آوری بیش از ۳۶ میلیون و ۳۷۰ هزاردلار به کشور های فرانسه، اسپانیا، روسیه، ویتنام، عمان، کویت، هنگ کنگ، امارات، لبنان  و ... صادر شده است.

محبی خاطر نشان شد:  در سال جاری بالغ بر یک میلیارد و ۸۱ میلیون قطعه بچه میگو در ۱۰ مرکز تکثیر میگو استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه پروش میگو سال ۹۶ نیز هم اکنون با ذخیره سازی بچه میگو در سایت های پرورش میگو شهرستان میناب  آغاز شده است گفت: میگوی پروش سال ۹۶ نیز از تیرماه این سال قابل برداشت و عرضه به بازار خواهد بود.
ارسال نظرات