رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج در گفت و گو با بسیج:

اردوهای راهیان نور سلاحی بُرنده برای مقابله با تهاجم فرهنگی

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج اردوهای راهیان نور را سلاحی بُرنده برای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و گفت:
کد خبر: ۸۸۳۱۹۰۸
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰

حجت‌الله عبدالملکی رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به نقش کاروان راهیان نور در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن گفت: برگزاری این اردوها از مهم‌ترین ابزار و سلاح‌های بُرنده برای از بین بردن تهاجم فرهنگی است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت جلوگیری از نفوذ دشمن گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از نفوذ دشمن، حضور در مناطق راهیان نور است.

عبدالملکی با بیان اینکه اعزام جوانان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب کشور از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی است، گفت: مسئولان مربوطه باید تلاش کنند تا این برنامه‌ها را با کیفیت بهتری برگزار کنند تا تأثیر بسزایی در افزایش اخلاق معنوی زائران داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: اعزام نسل جوان به این اردوی فرهنگی معنوی ضمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذاری بسیاری بر رفتار و اخلاق جوانان دارد، به همین دلیل است که دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا سفر به این سرزمین نور را تخریب کنند تا استقبال جوانان به این سفر معنوی کمتر باشد ولی خوشبختانه هر سال این استقبال افزایش می‌یابد.

وی افزود: مناطق عملیاتی محل رشادت‌ها و گذشت شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است؛ جوانان به ویژه نسل آینده‌ساز انقلاب اسلامی با شنیدن خاطرات و حضور در این مناطق از نزدیک شرایط را لمس کرده و با سیره شهدا و اهداف آنان آشنا می‌شوند و در این راستا سعی می‌کنند، رفتارشان را مطابق آنان تغییر دهند.

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج تصریح کرد: مسئولان با برپایی اردوهای راهیان نور تلاش می‌کنند تا ارزش‌های دفاع مقدس را به دانش‌آموزان و دانشجویان با بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور انتقال دهند که این اقدام موفقیت‌آمیز بوده است.

عبدالملکی یادآور شد: رفتار و کردار زائران اعزامی به اردوی راهیان نور قبل و بعد از اعزام متفاوت است؛ به طوری که والدین آنان عنوان می‌کنند، فرزندانشان در بازگشت از این اردوها رفتارشان کاملاً متحول شده و بیشتر اخلاق معنوی به خود می‌گیرند که تحقق این امر بیانگر آثار مثبت این سفر است.

وی افزود: راهیان نور یکی از ابتکارات جمهوری اسلامی بوده که اثرات خوبی در روحیه مردم عزیزمان داشته است؛ راهیان نور فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی را به شکل عینی و تربیتی احیا می‌کند و هم چنین فرهنگ اسلامی یک فرهنگ اصیل است که در مقابل تهاجم فرهنگی ایستادگی می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار