خبرهای داغ:
دبیرکل کتائب القیام الحسینی عراق گفت: پیروزی‌هایی که عراق در مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی بدست می‌آورد مدیون راهبردها و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب ایران است.
کد خبر: ۸۸۳۱۹۳۵
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
پیروزی‌های عراق مدیون سیاست‌های رهبر انقلاب ایران است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، شیخ محمد خفاجی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در تالار جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ما به کمک جمهوری اسلامی ایران دیدارهایی با مراجع، علما و مسوولین داشتیم و برخی از مسائل داخلی عراق و حرکات مبارزاتی که علیه داعش در حال شکل گیری است گزارش شد.

دبیرکل کتائب القیام الحسینی عراق افزود: ما در تلاش هستیم با سفر به مشهد مقدس یک برنامه قرآنی را در این شهر و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار کنیم. زیرا که این گروه در کنار حرکات نظامی که در عراق دارد، برنامه‌های فرهنگی را نیز به صورت بین المللی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه جنگ عراق یک جنگ معمولی نیست و هدف آن سقوط تشیع است، تصریح کرد: این برنامه‌های تکفیری ضد شیعی به رهبری و پشتیبانی رژیم صهیونیستی و هم پیمانش آمریکا صورت می‌گیرد.

خفاجی اضافه کرد: اگر کمک‌های جمهوری اسلامی به گروه‌های مقاومت در عراق و ارشادات رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای نبود، اکنون کشور عراق به پایگاه جریان‌های تکفیری و داعش تبدیل می‌شد.

دبیرکل کتائب القیام الحسینی عراق ادامه داد: امروز شاهد پیروزی‌های بسیاری توسط جنبش‌ها و گروه مقاومت اسلامی علیه داعش در استان عراق صورت گرفته که این موفقیت و پیروزی‌ها به دلیل پیروی و اعتقاد به ارشادات رهبر معظم انقلاب ایران است.

وی با اشاره به نقشه‌ای که استعمار و استکبار جهانی برای عراق دارد، گفت: استکبار جهانی عراق را به عنوان پایگاهی برای جریان‌های خبیثانه می‌خواهد و اگر ارشادات رهبر معظم انقلاب و یاری‌های آقای قاسم سلیمانی نبود به طور قطع عراق اسیر چنگال دشمنان شده بود.

خفاجی اضافه کرد: با یاری خداوند تا کنون استعمار و استکبار در عراق با شکست مواجه شده است و عراق به این نتیجه رسیده است که تنها راه رسیدن به فضایی آرام و امن در گرو پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب ایران است.

دبیرکل کتائب القیام الحسینی عراق ادامه داد: ما مقابله با تکفیری‌ها را از وظایف خاص خود می دانیم و با یاری خداوند تا کنون توانسته‌ایم نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی اضافه کرد: در حالی که عراق توسط استکبار جهانی به سمتی می‌رفت که به غده سرطانی تبدیل شود این توطئه‌های خبیثانه با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای و مشاوران رشید ایشان به ویژه حاج قاسم سلیمانی خنثی شد.

دبیر کل جنبش قیام الحسینی عراق ادامه داد: ما به این موضوع اعتقاد داریم که داعش ساخته استکبار جهانی است و می‌خواهند هویت اسلامی را در جهان نابود کنند.

خفاجی با تاکید براینکه نقشه استراتژیک نبرد با تکفیری‌ها به ویژه داعش براساس مشاوره با ایران و حزب الله ترسیم شد، گفت: دشمنان در تلاش بودند که با اجرای نقشه‌های خبیثانه خود در کشور عراق شیعیان و اهل سنت را با هم نابود کنند.

وی اضافه کرد: تنها رهنمودهای رهبری بود که توانستیم نقشه شوم دشمنان که برای کاشتن بذر نفاق و دشمنی بین برادران شیعی و اهل سنت بود را با وحدت نقش بر آب کنیم.

خفاجی گفت: ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق از توطئه‌های استکبار جهانی است و نیروهای ترکیه نیز به رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی وابسته هستند.

دبیرکل کتائب القیام الحسینی عراق بیان کرد: مقاومت اسلامی در حال حاضر مشغول به برگزاری تظاهرات‌های مردمی برای مقابله با اشغال عراق توسط ترکیه است.

وی بیان کرد: اگر که نیروهای ترکیه از عراق بیرون نروند ما پاسخ کوبنده‌تر از پاسخی که به نیروهای آمریکایی دادیم به آنها خواهیم داد.

خفاجی اضافه کرد: کشور ترکیه نه تنها هیچ نوع وابستگی به جامعه اسلامی ندارد، بلکه در سنگر استکبار جهانی علیه مسلمانان توطئه می‌کند.

دبیرکل کتائب القیام الحسینی عراق با تاکید براینکه نیروهای ترکیه در تیررس نیروهای مقاومت قرار دارند، گفت: ترکیه در حمایت از گروه‌های غیر شرعی تروریستی پیشگام است و تروریست‌ها با استفاده از خاک ترکیه وارد حریم عراق می‌شوند.

وی با بیان اینکه قطر و عربستان از داعش به صورت قاطع حمایت می‌کنند، عنوان کرد: جیره خواران استکبار جهانی در منطقه به ویژه عربستان، ترکیه و قطر به گروه‌های تروریستی سلاح می‌رسانند.

خفاجی با تاکید براینکه عراقی‌ها در برابر تروریسم تا پای شهادت ایستاده‌اند، گفت: ما در عملیاتهای گوناگون شهید و مجروحان فراوانی را تقدیم اسلام کردیم.

دبیرکل کتائب القیام الحسینی عراق ابراز کرد: تروریست‌های داعش زمانی که الانبار را اشغال کردند به دنبال تسلط بر عتبات عالیات بودند و قصد داشتند ماجرای تخریب بارگاه امامین عسکریین (ع) را در عراق دوباره تکرار کنند.

وی ابراز کرد: نیروهای مقاومت با استفاده از استراتژی خاص و تمرکز در الانبار توانست دست تروریست‌ها را از بارگاه شریف امام حسین (ع) و علمدار کربلا حضرت عباس (ع) در 70 کیلومتری کوتاه کند.

خفاجی اضافه کرد: نیروهای مقاومت فرمانده داعش و مسوول اعزام خودروهای بمب گذاری شده به کربلا را در منطقه الانبار به هلاکت رساندند. با توجه به اینکه نیروهای مقاومت و جنبش‌های اسلامی از حمایت ارتش برخوردار هستند، داعش نباید امیدی برای آینده در این کشور داشته باشد.

دبیرکل کتائب القیام الحسینی عراق متذکر شد: استکبار جهانی به دنبال تهاجم فرهنگی علیه این کشور است و این توطئه شوم نیز از سوی سیاستمداران تکفیری پیگیری می‌شود. ما در این زمینه نیز وارد عمل شدیم و برنامه‌ای برای پساداعش خواهیم داشت.

خفاجی خاطر نشان کرد: اگر رهبر ایران به عنوان نماینده امام زمان(عج) دستور یاری به ملت بحرین را بدهند، ما در این زمینه آمادگی داریم با ظالمان مبارزه کنیم.
ارسال نظرات