خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه گرگان خبر داد؛

خاک سپاری پیکر پاک 3 شهید گمنام در گرگان

فرمانده سپاه ناحیه گرگان گفت: در ایام سوگواری فاطمی گلستان میزبان 7 شهید گمنام می باشد.
کد خبر: ۸۸۳۱۹۷۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سید علی مهاجر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در ایام سوگواری فاطمی گلستان میزبان 7 شهید گمنام می باشد.

 وی افزود: مراسم استقبال از 7 شهید گمنام در روز سه‌شنبه 10 اسفند ماه در میدان بسیج برگزار خواهد شد و همزمان با این مراسم استقبال این شهدای گمنام به حسینیه غدیر در کنار یکی از شهدای گمنام عزیمت داده می‎شود تا تجدید پیمان دوباره با ارزش ها و آرمان های این شهدا و انقلاب باشد.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان با بیان اینکه مراسم وداع با این شهدا در امامزاده عبدالله(ع) گرگان انجام خواهد شد، گفت: مراسم تشیع شهدا ساعت 8:30 صبح روز چهارشنبه در معراج شهدای سپاه گرگان تا چهار راه شهدا انجام خواهد شد که یک شهید به دانشگاه مائده انتقال داده خواهد شد.

سرهنگ مهاجر افزود: دو شهید دیگر در همین روز ساعت 16 بعد از ظهر در ورودی شهر سرخنکلاته مورد استقبال مردم قرار می گیرند که مردم این شهر همراه با نماز مغرب و عشا با شهدا وداع خواهند کرد.

وی یادآور شد: این شهدای گمنام در مکان‎های عملیات لشکر 25 کربلا تجسس شدند و به احتمال زیاد از خطی شمال کشور باشند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان ادامه داد: شهیدی که در دانشکده مائده گرگان به خاک سپرده خواهد شد 18 ساله است و در زمان عملیات بدر در شرق دجله جانسپرده است و دو  شهیدی که در تپه باستانی سرخنکلاته به خاک سپرده خواهد شد یکی 23 ساله د در عملیات محرم به شهادت رسیده و دیگری 28 ساله تخمین زده می‎شود و در منطقه عملیاتی ام‎الرصاص به شهادت رسیده است.

مهاجر با بیان اینکه تدفین این شهدا براساس پیگیری‎های و درخواست‎های مردمی است، افزود: سیاست‎ها مبنی بر این است که شهدای گمنام در دسترس مردم در تفرجگاه‎ها و اقامتگاه‎ها باشند و مردم از صفای این شهدا بهره‎مند شوند.

وی با بیان اینکه پس از تدفین شهدا در تپه باستانی سرخنکلاته این تپه نام تپه شهدای این شهر را به خود خواهد گرفت، اظهار کرد: 51 خانواده در گرگان همچنان منتظر فرزندان خود هستند و امروز در شهر گرگان شاهد این هستیم که تپه نورالشهدا محل قرار خانواده شهدا است و مراسم‎های مختلفی در آن مکان انجام می‎شود.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان تاکید کرد: شهدا در یک کاور بتنی در شهر سرخنکلاته به خاک سپرده می‎شوند و تدفین آنها دارای اصول و قواعدی است.

مهاجر با بیان اینکه استقلال و شرف این ملت در گروی خون شهدا است، تاکید کرد: از منظر مقام معظم رهبری شهدا مظهر قدرت ایران اسلامی هستند و گلزار شهدا و مزارع شهدا مزارع عاشقان، عارفان و دارالشفاء آزادگان است و چه چیزی بهتر از این است که شهدا از بقای برج تاریخی در شهر سرخنکلاته محافظت کنند.

گفتنی است در پایان مراسم از خبرنگاران خبرگزاری ها توسط فرمانده سپاه ناحیه گرگان تجلیل به عمل آمد.
 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها