خبرهای داغ:
نماینده سازمان میراث فرهنگی در منطقه ارس:

منطقه آزاد ارس آماده میزبانی از مسافران نوروزی/برگزاری جشنواره «یومورتا اویونی» در ارس

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام این خبر، گفت: این منطقه با برنامه های مختلفی همچون جشنواره‌های فرهنگی و هنری در طول تعطیلات به ویژه هفته نخست نوروز در خدمت مسافران خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۳۱۹۸۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: برنامه های ورزشی و تفریحات سالم علاوه بر شهرستان‌های جلفا، نوردوز و خداآفرین در بسیاری از روستاهای هدف گردشگری نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نمازهای جماعت در این منطقه، اظهار داشت: سال گذشته نماز جماعت در دو نقطه گردشگری اقامه می شد که امسال برپایی نماز ظهر و عصر به پنج نقطه افزایش یافته است.

عباسی در خصوص راهنمای مسافران برای اطلاع از مکان های گردشگری، اسکان و ...، بیان کرد: به منظور اطلاع‌رسانی گردشگری، افرادی در روستاهای کوهدشت، گلفرج و اشتبین مستقر شده‌اند که اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین سه کانکس اطلاع‌رسانی در شهرستان جلفا، دو کانکس در خداآفرین و یک مرکز در نوردوز نیز به صورت 24 ساعته برای اطلاع‌رسانی مسافران مسقر خواهد بود.

نماینده سازمان میراث فرهنگی در منطقه ارس در خصوص اسکان و تمهیدات لازم در این باره، خاطرنشان کرد: علاوه بر آماده سازی مراکز اسکان مسافران، 250 تخته چادر نیز فراهم شده که در زمان اضطراری در سالن های ورزشی اسکان داده شود چراکه ساماندهی مسافران، بخشی از مدیریت بحران است.

عباسی از راه اندازی سیستم بلوتوث در شش نقطه از سایت های گردشگری و تاریخی منطقه آزاد ارس خبر داد و افزود: اطلاعات گردشگری، نقشه اسکان و نقشه منطقه به صورت رایگان از طریق سیستم بلوتوث در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس مسافران در سه پارک شهرستان جلفا می توانند از خدمات اینترنت رایگان استفاده کنند.

عباسی با اشاره به برنامه های فرهنگی هنری در ایام تعطیلات نوروز نیز، اظهار کرد: برنامه های هنری چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی با حضور 24 گروه هنری از سراسر کشور در طول یک هفته در این منطقه اجرا خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری دومین جشنواره «یومورتا اویونی»(بازی تخم مرغ) و «یومورتا بویاماق»(رنگ آمیزی تخم مرغ) گفت: این جشنواره برای دومین سال متوالی با حضور دو کشور همسایه آذربایجان، ارمنستان و نخچوان برگزار و در پایان محصولاتی از این جشنواره به این کشورها اهدا خواهد شد.

عباسی ادامه داد: جشنواره فرهنگی «یومورتا اویونی» و «یومورتا بویاماق» به اسم آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

وی همچنین افزود: در طول تعطیلات عید نوروز مسافرانی که خودروی شخصی ندارند، می توانند در دو نقطه از شهر از خدمات اتوبوس‌های ارس‌گردی به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

عباسی به برپایی نمایشگاه عکس کلیساهای ثبت جهانی شده این منطقه در کلیسای سنت استپانوس نیز اشاره و بیان کرد: این نمایشگاه با همکاری پایگاه میراث جهانی کلیساهای تاریخی ایران و سازمان منطقه آزاد ارس 29 اسفند 1395 افتتاح می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها