خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید بر مزیت های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی است .
کد خبر: ۸۸۳۱۹۸۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، دومین مجمع بسیج شهرستان نهاوند با حضور مسئولین شهرستان و کارکنان سپاه و بسیج سپاه ناحیه نهاوند در سالن کانون شهید باهنر این شهرستان برگزار شد.

این مجمع به همت کارگروه مجمع بسیج شهرستان با عنوان طرح رفع مشکل واحدهای تولیدی با ایجاد بازارچه دائمی عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی برگزار شد .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در این مراسم گفت : منظور از اقتصاد مقاومتی، مدیریت امور اقتصادی است به گونه ای که از سرمایه‌های ملی و مردمی به بهترین شکل استفاده شده و ملت از نظر اقتصادی خودکفا شود و به مقاومت در مقابل دشمنان ادامه دهد و توطئه‌های تحریم و محاصره اقتصادی دشمن را بی اثر کند.

سرهنگ کامران کریمی گفت: اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید بر مزیت های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی است .

وی با توجه به بیان و توصیف وضع موجود گفت: بررسی واحدهای تولیدی کوچک و زودبازده شهرستان و مطالعه معوقات بانکی آنها به دلیل تحولات اقتصادی و مسائل گوناگون نشان می دهد اکنون واحدهای تولیدی در وضعیت نامناسب قرار دارند .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: افزایش معوقات بانکی ، صدور اجرائیه واحدها و تملک واحدهای صنعتی و تولیدی ، تعطیلی و نیمه فعال بودن واحدهای اقتصادی ، بیکار شدن کارگران واحدها ، گرایش به مشاغل کاذب و آسیب های اجتماعی و کمبود صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله آسیب ها و تهدیداتی است که واحدهای تولیدی را در معرض خطر قرار داده است .

وی گفت: داشتن واحدهای تولیدی محصولات ارگانیک، وجود مکان مناسب برای ایجاد بازارچه ، مطرح بودن نهاوند به عنوان قطب کشاورزی ، داشتن رتبه های برتر محصولات باغی و زراعی در کشور ، تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه، تسهیلات دستگاه های متولی اشتغال و دستگاه‌های حمایتی ، نیروی کار مستعد تحصیلکرده و با تجربه در شهرستان از جمله فرصت های موجود شهرستان هستند .

کریمی ابراز داشت : از جمله اهداف این طرح می توان به حل مشکل بازاریابی و فروش واحدهای تولیدی ، درآمدزایی مناسب و مستمر واحدهای تولیدی، ایجاد اشتغال مفید و پایدار، کاهش معوقات بانکی، فعال سازی واحدهای تعطیل و غیر فعال، حذف واسطه‌ها و فروش مستقیم کالاهای تولیدی و ایجاد فرصت های شغلی جدید در شهرستان اشاره کرد .

وی ادامه داد: تدابیر و مستندات این طرح شامل سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری و سند چشم انداز بیست ساله ایران در افق ۱۴۰۴ است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به راهکارهای تحقق طرح عنوان کرد: احداث بازارچه دائم عرضه محصولات تولیدی ، انجام آموزش های لازم در حوزه های مختلف تولید، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش، مشورت و توجیه دوره های شغلی قبل از پرداخت تسهیلات، پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی، رفع مشکل واحدهای تولیدی در کارگروه اشتغال شهرستان و پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای تولیدی نو بنیان از جمله راهکارهای تحقق طرح هستند .

وی همکاری امام جمعه، نماینده، فرماندار، شهردار و روسای ادارات را از الزامات این طرح خواند و گفت : استفاده از ظرفیت های ادارات ، پیش بینی امکانات رفاهی، بسترسازی حضور تولیدکنندگان و واحدهای حمایتی، تبلیغات گستزده در سطح رسانه های ارتباطی ، انتخاب محل مناسب (سوله تعاون روستایی)، پشتیبانی و تامین منابع مالی از دیگر الزامات این طرح هستند .

کریمی ابراز داشت: ایجاد درآمد پایدار برای واحدهای تولیدی، ارتقاء ارزش افزوده محصولات، کاهش نرخ بیکاری و کاسته شدن از آسیب های اجتماعی از نتایج و پیامدهای اجرای است و متولیان و مجریان این طرح فرمانداری، شهرداری، اداره صنعت معدن و تجارت، مدیریت جهاد کشاورزی و اداره تعاون روستایی و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند .

اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‌ها و تلاش برای خوداتکایی است 

اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‌ها و تلاش برای خوداتکایی است 

انتهای پیام/

ارسال نظرات