فریدون احمدی با اعلام اینکه دولت و وزیر صنعت بازار را رها کرده اند و اعتقادی به کنترل و نظارت بر آن ندارند، گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ۳۱۰۰ بازرس دارد که در برخی مواقع ۳ ، ۴ ماه حقوق نمی گیرند.
کد خبر: ۸۸۳۲۰۶۹
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  فریدون احمدی نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: سازکار حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان وجود ندارد.

وی گفت: پس از جنگ تحمیلی بحث قیمت گذاری در کشور رها شد در صورتی که برخی کالاها بر اساس قانون باید قیمت گذاری شود.

وی افزود: پس از هدف مندی یارانه نیز ابزار قیمت گذاری از سازمان حمایت از مصرف کنندگان وتولید کنندگان گرفته شد.

احمدی گفت: نباید بازار رها شود که هرکس قیمتی بر کالا بگذارد و سپس 50 درصد تخفیف دهد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: دولت و وزیر صنعت، معدن و تجارت بازار را رها کرده اند و اعتقادی به کنترل و نظارت بر آن ندارند.

وی گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان 3 هزار و 100 بازرس دارد که در برخی مواقع 3 ، 4 ماه حقوق نمی گیرند.

احمدی افزود: اگر برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بحث نظارت بر بازار مهم باشد اعتبار آنرا در بودجه پیش بینی می نماید اما عملکرد این وزارتخانه نشان می دهد سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای آن مهم نیست.

وی بر لزوم انسجام بیشتر میان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و  تولید کنندگان و سازمان تعزیرات تأکید کرد.

مسیح انصاری رئیس یکی از انجمن های مردم نهاد حامی مصرف کنندگان نیز گفت: تبلیغات اغوا کننده از مشخصات درج شده بر کالاها آغاز می شود.

وی افزود: این بازرسان این انجمن بر عرضه کالا نظارت دارند و گزارش های خود را به سازمان تعزیرات ارائه می دهند.

ارسال نظرات