بانوی حافظ کل قرآن کریم:
کد خبر: ۸۸۳۲۰۷۸
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، بانوی حافظ کل قرآن کریم با اشاره به چگونگی دستیابی به توفیق حفظ کل قرآن کریم و مشکلات موجود بر سر راه حافظان طارمی گفت: شایسته است توجه مسئولین به این قشر عظیم جامعه افزایش یابد.

زهرا محمدی با اشاره به علاقه خود به حفظ قرآن و چگونگی حافظ شدنش افزود: آرزو داشتم حافظ قرآن شوم و این علاقه در دوره راهنمایی در من شدت گرفت؛ اما بعدها به این نتیجه رسیدم که حفظ بدون نظارت مربی انسجام ندارد و باید برای حفظ قرآن برنامه داشته باشم بدین منظور در حلقه های قرآنی صالحین که در روستای تسکین شهرستان طارم تشکیل شده بود شرکت کرده و با حمایت مربی و پدر و مادرم توانستم حافظ کل قرآن کریم شوم.

وی در ادامه اظهار داشت: در یادگیری قرآن اصلی‌ترین الگو برای ما شیعیان، ائمه اطهار(ع) هستند اما در ابتدا که شروع به حفظ قرآن کردم، تمامی حافظان کل را زیر نظر داشتم و سعی می‌کردم با مطالعه مصاحبه آن‌ها با رسانه‌ها، شیوه حفظ و رمز موفقیتشان را پیدا کنم.

این بانوی حافظ کل قرآن کریم ادامه داد: در خرداد ۹۳ که به‌طور جد به حفظ قرآن پرداختم چند تا جزء حفظ شدم اگر حلقه های قرآنی صالحین در روستا وجود نداشت ایاب و ذهاب به مرکز شهرستان برایم مقدور نبود بنابراین خدا را بسیار شاکرم که حافظ کل قران کریم شده ام.

محمدی افزود: توصیه ام به هم سن و سالهایم اینست که حتما در کنار درس و فعالیت های دیگر در رشته حفظ قرآن شرکت کنند تا خانواده قرآنی، جامعه قرآنی و در نهایت جامعه سالم تحقق یابد.

وی ضمن قدر دانی از خداوند به خاطر نعمت حفظ قرآن گفت: از خداوند می‌خواهم تمام کسانی که در دل عشق به قرآن دارند را یاری‌شان کند تا در مسیر این کتاب نورانی قرار گیرند

در ادامه محمدی مربی قرآنی با اشاره به رمز موفقیت بانوی حافظ کل قرآن کریم در شهرستان طارم گفت: زهرا محمدی از جمله دانش آموزانی بودند که استعداد بیشتری نسبت به حفظ قرآن داشتند با توجه به اینکه ما برای ایشان برنامه ریزی کردیم خودشان هم برنامه خاصی گذاشتند.

محمدی افزود: وی یک روز در میان ۱۰ صفحه تحویل می دادند که به همین روال پیش رفته و حافظ کل قرآن کریم شدند.

مربی قرآنی تصریح کرد: خانواده مشوق اصلی ایشان در این کار بوده حتی پنهانی تشویقاتی را برایم می آوردند که از طرف خودم یا نهادی به ایشان تحویل دهم که این تشویقها مؤثر شد و به یاری خدا حفظ به ثمر نشست.

محمدی با اشاره به سابقه تدریس در حلقه های قرآنی اظهار داشت: از سال ۸۵ فعالیت قرآنی خود را در حلقه های صالحین آغاز کرده است که تعداد ۱۲ نفر دانش آموز در کلاس حفظ قرآن شرکت می کنند گفتنی است مادران این افراد نیز جزء حافظان جزء ۳۰ قرآن کریم شده اند.

مربی قرآنی با اشاره به مشکلات کلاسهای قرآنی در روستاهای شهرستان طارم گفت: شایسته است توجه مسئولین به اینگونه افراد افزایش یابد تا مکانهایی برای آنها فراهم شده و تشویقهایی صورت بگیرد تا استعدادهایی که دارند شکوفا شود.

ارسال نظرات