خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران قزوین:

همایش ملی تجلیل از آیت‌الله باریک‌بین برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران قزوین گفت: همایش ملی نماد ایثار جهت تجلیل و نقش بی‌بدیل و ماندگار آیت‌الله باریک‌بین در دفاع مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۲۱۰۸
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جمع خبرنگاران، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند سال 58 با دوراندیشی و آینده‌نگری امام خمینی(س) به فرمان ایشان تشکیل شده است.

وی افزود: هدف از تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حمایتی و خدماتی نبوده بلکه بزرگترین و مهمترین رسالت این نهاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: اگر بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در لایه‌های مختلف جامعه نهادینه کنیم، می‌توانیم معضلات اجتماعی را کاهش بدهیم به همین دلیل اشاعه‌ی این فرهنگ ضروری است.
این مسوول ادامه داد: همچنین اگر بتوانیم فرهنگ ایثار، ترجیح دادن منافع گروهی بر فردی که اوج آن شهادت است در جامعه ترویج بدهیم، می‌توانیم بیشتر مشکلات جامعه را برطرف کنیم.
 
حقایق‌پور با اشاره به اینکه سال 83، 22 اسفند، به نام روز بزرگداشت شهدا تصویب شده است، گفت: در ابتدا به مناسبت این روز، برنامه‌های محدودی برگزار می‌شد و اقدامات اساسی صورت نمی‌گرفت.
وی تبیین کرد: ولی از آغاز دولت تدبیر و امید با توجه به سیاست‌های این دولت و پرداختن به رسالت اصلی بحث‌های ترویجی، بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرای برنامه‌های مختلفی را به منظور معرفی روز بزرگداشت شهدا در دستور کار خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، روز متعالی شدن ارزش‌های انسانی و از خود گذشتگی شهدا است، اظهار کرد: شناخت مردم نسبت به این روز، در سال 92، 1.6 درصد، سال 93، 17 درصد و سال گذشته، 44.6 افزایش یافته است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اذعان کرد: در سال جاری، بنیاد شهید و امور ایثارگران هدف‌گذاری کرده که شناخت مردم را نسبت به روز بزرگداشت شهدا به 55 درصد افزایش دهد.
این مسوول اضافه کرد: اصحاب رسانه با تهیه و تولید اخبار نقش بسزایی در معرفی روز بزرگداشت شهدا دارند و می‌توانند در تبیین این روز به بنیاد شهید و امور ایثارگران کمک کنند.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به سمت مردمی شدن هدایت شود، تصریح کرد: کاری ماندگار می‌شود که توسط خود مردم اجرا شود به همین دلیل برنامه‌های فرهنگی باید توسط مسوولان و مردم آگاه و بصیر باهمکاری یکدیگر اجرا شود.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه جنس ارایه خدمت ایثارگران با دیگران متفاوت است، تبیین کرد: این طور نیست که بگوییم آنها مستحق خدمت هستند بلکه این قشر جامعه صاحبان اصلی نظامند و باید هر خدمتی که می‌شود، با احترام و تکریم باشد.
وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را براساس مدرک و مستند قانونی در برابر خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارایه نمی‌دهند، ابراز کرد: تحقق این مهم، موجب بروز مشکلاتی می‌شود، به همین دلیل بایستی مسوولان دستگاه به وظایف خودشان در قبال این قشر معظم جامعه انجام بدهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش ملی نماد ایثار جهت تجلیل از نقش بی‌بدیل و ماندگار آیت‌الله باریک‌بین در دفاع مقدس از مهمترین این برنامه‌ها است.
وی مطرح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با توجه به توان و امکانات خود، این همایش را با حضور مسوولان کشوری و استانی، روز پنجشنبه، 19 اسفند ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد کرد.
حقایق‌پور عنوان کرد: آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده سابق ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی قزوین بیش از 50 سال در قزوین خدمت کرده و نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته که خدمات ایشان در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بعد از جنگ بر کسی پوشیده نیست.
این مسوول اذعان کرد: آیت‌الله باریک‌بین همراه همیشگی رهبری، حضور موثر در جهت افزایش انگیزه و روحیه رزمندگان و پشتیبان محکم و هدایت رزمندگان در جبهه‌ها بوده و تاکنون حق مطلب در تبیین شخصیت ایشان ادا نشده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: جا دارد، شخصیت آیت‌الله باریک‌بین از زوایای مختلف بررسی و کنگره بزرگی برگزار شود که امیدواریم این همایش جرقه‌ای باشد که در روزهای آینده کنگره‌ای در حد نام ایشان برگزار شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 200 اصله نهال غرس شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری، به نام 200 شهید مفقودالاثر استان قزوین در کنار آرامگاه شهدای گمنام فدک، درخت غرس خواهد شد.
حقایق‌پور ابراز کرد: دامنه‌ی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گسترده است و به تنهایی از عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران خارج می‌باشد به همین دلیل باید از ظرفیت‌های همه‌ی دستگاه‌ها استفاده کرد تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید به کودکان آموزش داده شود، تشریح کرد: در ایام بزرگداشت شهدا برنامه مهد ایثار در مهدکودک‌ها برگزار می‌شود تا کودکان ما بیشتر با سیره شهدا آشنا شوند.

 

حقایق‌پور با بیان اینکه تجلیل از زنان خادم شهدا در عرصه دفاع‌مقدس از دیگر برنامه‌های بنیاد در روز بزرگداشت شهدا می‌باشد، بیان کرد: این قشر از جامعه در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته و دارند که به مناسبت ایام یاد شده از مقام آنها تجلیل به عمل می‌آید.
این مسوول برگزاری مراسم شب‌های قرآنی در منازل شهدا، اجرای یادواره شهدای اسفند ماه قزوین و حومه، نواختن زنگ ایثار در مدارس، ویزیت رایگان عموم مردم در درمانگاه صابرین در روز بزرگداشت شهدا، گلباران و غبارروبی مزار شهدا و برافراشته شدن پرچم بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان پرچم ایثار را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.
وی تجلیل از 30 کارآفرین برتر شاهد و ایثارگر در سطح استان، بازدید عمومی از موزه شهدا به صورت تمام وقت برای علاقمندان و دیدار با مسوولان ارشد استانی را از برنامه‌های دیگر برشمرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: برنامه‌های عنوان شده قدم کوچکی در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا باید همه مسوولان و همه اصحاب رسانه با هم همگام باشند تا بتوانیم به نتایج موثری در ترویج این فرهنگ در سطح جامعه دست یابیم

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار