مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت: استان سمنان با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي موجود، آماده پذيرايي شايسته از مسافران و گردشگران نوروزي است.
کد خبر: ۸۸۳۲۱۴۲
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،حسين خواجه بيدختي در جلسه ستاد تسهيلات سفر استان سمنان كه در محل استانداري سمنان برگزار شد، افزود: طرح نوروزي و موج سفرهاي نوروزي از 25 اسفند ماه امسال آغاز مي‌شود و تا 18 فروردين ماه سال 96 ادامه دارد.

دبير ستاد تسهيلات سفر استان سمنان با بيان اينكه، استان سمنان آماده پذيرايي از مسافران نوروزي است، گفت: ايجاد شادابي و نشاط در مردم و معرفي استان سمنان به عنوان مقصد گردشگري از جمله برنامه‌هاي مهم ستاد تسهيلات سفر استان سمنان است.

فرماندار سمنان نيز در اين جلسه گفت: مركز استان سمنان ظرفيت اقامت حداقل 10 هزار نفر در هر شب را در ايام نوروز امسال دارد.

«عباس دانايي» از ظرفيت تمامي هتل‌ها، اقامتگاهها، كمپ‌ها، مدارس و زائرسراهاي سمنان براي اقامت مسافران در ايام نوروز استفاده مي‌شود.

وي گفت: بيش از 150 اتاق در مجموعه هتل‌هاي شهرستان، 36 سوئيت، 100 واحد آموزشي با بيش از 600 كلاس درس، 100 تخت در امامزاده يحيي(ع) سمنان و ... براي اقامت مسافران نوروزي پيش بيني شده است.

دانايي با بيان اينكه نوروز سال گذشته 40 هزار نفر در مركز استان اقامت كردند، افزود: موقعيت‌هاي گردشگري خوبي در سمنان به وجود آمده و از سال آينده شاهد تحول ويژه در گردشگري مركز استان خواهيم بود.

وي با اشاره به رشد 68 درصدي گردشگران خارجي در 11 ماهه امسال و در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، گفت: افزايش تعداد گردشگران خارجي، زمينه ساز رشد اقتصادي استان است.

وي با بيان اينكه ورودي و خروجي سمنان براي اطلاع رساني به مسافران نوروزي در نظر گرفته شده است، افزود: برگزاري جشنواره غذاهاي محلي در پارك 17 شهريور سمنان در چهارمين روز سال جديد، استقرار راهنمايان محلي در مناطق پربازديد، اجراي برنامه ميداني نوروزخواني از دروازه ارگ تا مسجد امام سمنان و .... از جمله برنامه‌هاي استقبال از بهار در سمنان است.

فرماندار سمنان گفت: بازارچه صنايع دستي نيز در پارك 17 شهريور سمنان برپا مي شود.

سالانه حدود 20 ميليون مسافر و زائر از مسير جاده هاي استان سمنان عبور مي‌كنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها