خبرهای داغ:
همایش آشنایی با اندیشه های مردم استان سیستان بلوچستان در لشکر مقدس امام حسین (ع) برگزار گردید.

اندیشه دیوبندیه برای مقابله با نفوذ انگلستان و اسلام زدایی شکل گرفت

اندیشه دیوبندیه اندیشه ای بود که برای مقابله با نفوذ انگلستان واسلام زدایی در هندوستان شکل گرفت .ورهبر این فرقه ولی الله دهلوی وپسرش عبدالعزیز دهلوی می باشند و این تفکر دارای دو گرایش می باشد که یکی گرایش صوفی گری ودیگری گرایش سلفی گری است .که خود گرایش سلفی گری دارای دوجریان است که شامل جریان انقلاب اسلامی و تفکرات انقلابی و دیگر جریان تفکرات خاص می باشد.
کد خبر: ۸۸۳۲۱۶۹
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لشکر 14 امام حسین (ع) ، همایش آشنایی با اندیشه های مردم استان سیستان بلوچستان در لشکر مقدس امام حسین (ع) برگزار گردید.

این همایش با توجه به خدمت رسانی و ماموریت برادران لشکرامام حسین(ع) در استان سیستان و بلوچستان به همت معاونت سیاسی برگزار شد

مسئول سیاسی لشکر14در ابتدای امر مطالبی را در خصوص ترکیب بندی اهل سنت،گروههای سلفی،اندیشه های وهابیت و اندیشه های دیوبندیه گفت: و سپس نقاط اشتراک و افتراق بین وهابیت و دیوبندیه و در رابطه با نحوه تعامل با مردم جنوب شرق و تفکر آنها صبحت نمود.

جناب سرهنگ حسینی در ادامه افزود:اندیشه دیوبندیه اندیشه ای بود که برای مقابله با نفوذ انگلستان واسلام زدایی در هندوستان شکل گرفت .ورهبر این فرقه ولی الله دهلوی وپسرش عبدالعزیز دهلوی می باشند و این تفکر دارای دو گرایش می باشد که یکی گرایش صوفی گری ودیگری گرایش سلفی گری است .که خود گرایش سلفی گری دارای دوجریان است که شامل جریان انقلاب اسلامی و تفکرات انقلابی و دیگر جریان تفکرات خاص می باشد.

ایشان در ادامه به محرومیت های برخی از نقاط این استان پرداخت اشاره نمود واز آداب وسنن مردم برای جمع حاضر توضیحاتی ارائه نمودند

ارسال نظرات