بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد
کاظمی با اشاره به نقش تولید سریال ها برای فرهنگ سازی کاهش تلفات چهارشنبه سوری گفت: اگر مخاطبان احساس کنند ما شعار می دهیم آنها هم نمی پذیرند مگر اینکه اثری که تولید می کنیم کاملاً کارشناسی شده باشد.
کد خبر: ۸۸۳۲۱۷۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

نقش تولیدات نمایشی در فرهنگ سازی کاهش تلفات چهارشنبه سوریمریم کاظمی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی برای کاهش تلفات چهارشنبه سوری بیان داشت: فرهنگ سازی برای عدم استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه سوری به تلاش و زمان طولانی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از آیین سنتی در این شب مانند قاشق زنی موجب گرایش افراد به سمت مواد خطرناک شده است، افزود: ما با دور شدن از آیین های سنتی کشورمان در استفاده از مواد محترقه و آتش زا در چهارشبه سوری تاثیر می گذاریم.

این بازیگر سینما با اشاره به اینکه فرهنگ سازی برای عدم استفاده از مواد خطرناک در کاهش خسارات چهارشنبه سوری بسیار موثر خواهد بود گفت: استفاده از ترقه و وسایل خطرناک که به صورت مخفیانه در دسترس کودکان و جوانان قرار می گیرد بسیار خطر آفرین است.

مریم کاظمی ادامه داد: آیین سنتی ما به این صورت نبوده است، پرتاب ترقه و مواد آتش زا کار غلطی است. در گذشته قاشق زنی و آداب سنتی در این شب موجب همدلی خانواده ها و هم محلی ها می شد.

بازیگر سینما با اشاره به اینکه در حال حاضر مواد محترقه به کشور وارد می شوند و در اختیار همگان قرا می گیرد تصریح کرد: این مواد خطرناک از دو ماه قبل وارد کشور شده و مسلما وقتی در اختیار همه قرار بگیرد آسیب های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

کاظمی در رابطه با نقش رسانه ها و تولید فیلم و سریال ها در فرهنگ سازی برای کاهش تلفات این شب گفت: اگر فیلم هایی که در این رابطه ساخته می شوند شعاری باشند کاربرد خاصی ندارد؛ چراکه باید به اصل موضوع پرداخت در حال حاضر سنت های ما از بین رفته و باید احیا شوند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ساخت فیلم های کارشناسی شده در این باره گفت: اگر مخاطبان احساس کنند که ما شعار می دهیم آنها هم نمی پذیرند مگر اینکه اثری که تولید می کنیم کاملاً کارشناسی شده و بر اساس فکر درست باشد.

این بازیگر سنما و تئاتر در پایان یادآور شد:  مسئولان ما موردی و سطحی برخورد می کنند درحالیکه این موضوع باید ریشه یابی شود تا بتوان فرهنگ سازی خوبی در این زمینه انجام داد.


ارسال نظرات