معاون سابق وزیر صنعت: مرغ به ۸۰۰۰ تومان رسید!
مفتح گفت: گرانی گوشت قابل رصد، پیشگیری و برخورد بود اما متأسفانه دولت کاری نکرد و امروز شاهد گرانی مرغ در پی افزایش قیمت گوشت گوسفندی هستیم.
کد خبر: ۸۸۳۲۱۹۳
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،محمد صادق مفتح، معاون سابق وزیر صنعت در رابطه با تنظیم بازار شب عید بیان داشت: در حال حاضر مقوله تنظیم بازار چند تکه شده و همین موضوع منجر می‌شود که هماهنگی‌های لازم برای اقدامات مناسب و به موقع صورت نگیرد.

وی با بیان این مطلب که اقدامات مرتبط با تنظیم بازار سه متولی دارد، افزود: بخشی از تنظیم بازار بدون آن که ابزارهای لازم نظارتی و ضمانت‌های اجرایی برایش وجود داشته باشد بر عهده وزارت کشاورزی است، به طور مثال سازمان حمایت در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است و ستاد تنظیم بازار نیز زیر نظر معاون اجرایی رئیس جمهور است بنابراین این چند پاره شدن موجب شده است تا ایجاد هماهنگی بین این سه متولی دشوار شود.

مفتح تصریح کرد: این ناهماهنگی‌ها روزی به صورت افزایش قیمت حبوبات خود را نشان می‌دهد و روز دیگر با افزایش قیمت گوشت گوسفندی، حالا هم با وجود التهاب‌های نشأت گرفته از پایان سال تب گرانی گوشت گوسفندی به مرغ رسیده است زیرا بدون شک تأثیر گرانی یک ماده پروتئینی موجب افزایش قیمت دیگر کالاهای این سبد غذایی خواهد شد.

معاون سابق وزیر صنعت ادامه داد: گرانی گوشت قابل رصد، پیشگیری و برخورد بود و دولت باید به سرعت به آن ورود پیدا کرده و قیمت آن را متعادل می‌کرد، اما متأسفانه این کار صورت نگرفت و لذا امروز شاهد گرانی مرغ در پی افزایش قیمت گوشت گوسفندی هستیم.

وی اظهار داشت: تصمیم گیری‌های دیر هنگام متولیان مربوطه، موجب شده تا عملا تنظیم بازار مناسبی را شاهد نباشیم و چنان چه در مدت باقی مانده نیز اقدامات فوری و مناسبی صورت نگیرد به صورت پلکانی بار دیگر گرانی مرغ هم بر روی دیگر کالاهای سبد غذای پروتئینی تأثیر داشته و بازهم شاهد افزایش قیمت گوشت گوسفندی نیز خواهیم بود و این سیکل باطل هر روز گسترده تر از قبل می شود.

ارسال نظرات