مدیر امور رفاه اداره کل کار، تعاون، و رفاه اجتماعی استان زنجان:

تشکیل«حلقه مهربانی» در زنجان در راستای ترویج فرهنگ کمک رسانی به نیازمندان

در راستای ترویج فرهنگ کمک رسانی به نیازمندان «حلقه مهربانی» از تیر ماه سال جاری در زنجان تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۸۳۲۱۹۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر امور رفاه اداره کل کار، تعاون، و رفاه اجتماعی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح حلقه مهربانی، گفت: این طرح با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، کمیته امداد استان زنجان، اداره کل بهزیستی و شرکت پست اجرا می شود.

مجتبی بازرگان افزود: در این طرح اهدای وسایل خانگی مازاد با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود و در همین راستا کمبودهای خانواده‌های نیازمند در خانواده ها رفع می شود و در این طرح کرامت نیازمندان حفظ می شود و اهدا کنندگان می‌توانند از طریق سامانه پیام کوتاه به شماره ۲۰۰۰۶۴۴۹ کلمه «سلام»را ارسال کنند و پس از ارسال این کلمه مشخصات اهدا کننده به اداره‌ کل پست استان مربوطه اعلام و پس از هماهنگی به آدرس اعلام شده مراجعه و با ارایه رسید کالا ارسال می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به شناسایی خانواده‌های نیازمند، توسط کمیته امداد، مؤسسات خیریه و سازمان بهزیستی، آدرس و مشخصات این افراد به پست اعلام و کالای مورد نظر به آدرس مورد نظر ارسال می شود.

مدیر امور رفاه اداره کل کار، تعاون، و رفاه اجتماعی استان زنجان از سامانه حلقه مهربانی خبر داد و افزود: سامانه www.samanehrefah.ir نیز برای ثبت اطلاعات خانوارهای نیازمند طراحی شده که این اطلاعات برای بهزیستی، کمیته امداد و موسسه های خیریه است که بر اساس اولویت بندی و نیاز خانوارها وسایل خانگی مورد نیاز جامعه هدف این نهادها از سوی شهروندان توسط پست به آنان ارسال می شود.

مجتبی بازرگان خاطر نشان کرد: برای مدت یکسال تفاهم نامه همکاری با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به منظور دریافت کالا از مبدأ از سوی اهداکنندگان، ارزیابی، حمل، نگهداری موقت در انبار، بیمه و تحویل کالا به نیازمندان منعقد شده است که با توجه به استقبال خوب انجام شده اجرای این طرح به مدت یک سال دیگر تمدید میشود.

مدیر امور رفاه اداره کل کار، تعاون، و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطر نشان کرد: دستگیری از نیازمندان و نیکوکاری در شرع مقدس دارای جایگاه والایی است و در روند کمک به نیازمندان در این طرح ، نیازمند و افراد تحت پوشش نیاز به ثبت در سامانه ندارد و افرادی که می‌خواهند آن کالاهایی که مورد نیاز نیست را اهدا کند در سامانه ثبت میکنند.

وی افزود: خیران و افرادی که وسایل و امکانات خانگی مازاد دارند می توانند از طریق ارسال به سامانه مورد نظر ثبت نام کرده و اداره پست کالاها را دریافت نگهداری و با هماهنگی به عمل آمده با نهاد حمایتی کالاها در اختیار افراد نیازمند قرار داده می شود.

مدیر امور رفاه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: نظارت و ارزیابی طرح بر عهده معاونت کار و رفاه اجتماعی استان است و ۴۲ هزار خانوار در این زمینه شناسایی شده است.

بازرگان به اهداف برگزاری حلقه مهربانی اشاره کردو گفت: هدف از اجرای مرحله دوم این طرح کمک به نیازمندان در آستانه عید نوروز است.

ارسال نظرات