خبرهای داغ:
هشام شرف وزیر امورخارجه یمن با اشاره به اینکه کشتی‌های جنگی عربستان طی ماه گذشته جرات نزدیک شدن به سواحل یمن را پیدا نکردند هشدار داد هرگونه نزدیک شدن آنها به مرزهای آبی یمن جز پشیمانی برای دشمن چیزی ندارد.
کد خبر: ۸۸۳۲۲۰۴
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزیرامورخارجه در نشست مطبوعاتی خود در صنعا با بررسی آخرین وضعیت اقتصادی، انسانی، سیاسی و نظامی، تجاوزعربستان ومزدوران آن طی دو سال اخیر را مسئول اخلال در پرداخت حقوق کارمندان دانست.

 

شرف خواستارلغو قطعنامه های بین المللی درمورد قرار دادن یمن تحت فصل هفتم سازمان ملل و رفع تحریم ها از شخصیت های ملی یمن شد و گفت : این قطعنامه ها در 2013 براساس درخواست منصور هادی و باندش از شورای امنیت صادر شد و به هرحال ثبت این قطعنامه در پرونده کنونی تجاوز به یمن، پذیرفتنی نیست.

 

وزیرامورخارجه یمن شروط دولت نجات ملی برای پایان جنگ ومذاکره مستقیم با عربستان را توقف تجاوزها، عقب نشینی نیروهای خارجی اشغالگر و لغو همه قطعنامه های تحریم و خروج یمن از فصل هفتم سازمان ملل و بازگشایی فرودگاه صنعا و از سرگیری فعالیت های هوانوردی دانست.

 

وزیر خارجه یمن با دروغ خواندن ادعاهای پوچ عربستان و مزدوران آن راجع به تخصیص 10 میلیار دلار در آینده برای بازسازی یمن گفت: درصورت صحت این ادعا این مبلغ با 5 درصد خسارات وارده به یمن توسط عربستان برابری نمی کند.

 

وی خسارات وارد شده به یمن تا سپتامبر(شهریور) 2016 را بیش از180 میلیارد دلار و در آمار اولیه برابر با 40 سال خسارت به توسعه، بازسازی وطرح های آن دانست وگفت : یمنی ها دیر یا زود حق خود را ازعربستان خواهند گرفت.

 

وزیر خارجه یمن با تاکید برحق دفاع مردم یمن از مرزهای آبی و خشکی خود اعلام کرد این امر به هیچ وجه تهدیدی برای آب های دریای سرخ و باب المندب به حساب نمی آید و شورای عالی سیاسی یمن و دولت نجات ملی از کشورهای زیادی خواسته تا دارای نقش نظارتی در گذرگاه های بین المللی در دریای سرخ برای رصد و مشخص کردن هرگونه تهدید علیه کشتی ها داشته باشد.

 

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها