بازیگر سینما و تلویزیون گفت: رسانه ها ارتباط مسقیمی با فرهنگ سازی در جامعه دارند، اگر چند نفر هم سریال هایی که درباره خطرات چهارشنبه سوری ساخته می شود را ببینند و تاثیر بگیرند قطعاً اتفاق خوبی است.
کد خبر: ۸۸۳۲۲۱۱
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

رسانه ها برای کاهش تلفات چهارشنبه سوری فرهنگ سازی کنندمهدی امینی خواه بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با کمپین هایی که استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه سوری را تحریم می کنند بیان داشت: چهارشنبه سوری ریشه در آیین و سنت کشور ما دارد اما متاسفانه الان با سبک جدید استفاده از مواد خطرناک همراه شده است.

بازیگر سریال "عملیات 125" افزود: چهارشنبه سوری در گذشته به شکل کاملا متفاوتی برگزار می شد و آدابی خاصی مثل قاشق زنی، شیرینی و آجیل پخش کردن بین همسایگان و اقوام داشت.

این بازیگر سینما خاطر نشان کرد: الان چهارشنبه سوری به گونه ای در کشور ما برگزار می شود که برای همه مردم مخصوصاً کودکان بسیار خطرناک و آزار دهنده شده است.

امینی خواه با بیان اینکه با کمپین هایی که استفاده از مواد محترقه را تحریم می کنند کاملا موافق هستم گفت: این کمپین ها می توانند بسیار موثر عمل کنند چراکه در اثر استفاده از مواد آتش زا و خطرناک ممکن است بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان صدمه ببینند.

وی در پایان با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی کاهش تلفات چهارشنبه سوری ابراز داشت: رسانه ها ارتباط مسقیمی با فرهنگ سازی در جامعه دارند، اگر چند نفر هم سریال هایی که در این رابطه ساخته می شود را ببینند و تاثیر بگیرند قطعاً اتفاق خوبی است و فرهنگ سازی می شود ضمن اینکه در این صورت رسانه ها هم به رسالت خود عمل کرده اند.


ارسال نظرات