دانش‌آموزان بسیجی اعزامی شهرهای استان اردبیل در هشتمین اردوی راهیان نور از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کردند.
کد خبر: ۸۸۳۲۲۵۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل ازارس تبار، کاروان‌های اعزامی استان اردبیل از 4 اسفند امسال به مدت 5 روز از مناطق عملیاتی برنامه‌های فرهنگی و انقلابی و دفاع مقدس آشنا شده و در این مدت روایتگران دفاع مقدسبرای دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی جنوب کشور روایت‌گری کردند.

دانش‌آموزان اعزامی شهرهای اصلاندوز،مشگین‌شهر،لاهرود،گرمی،رضی و نیر در این اردو از مناطق عملیاتی طلاییه،دهلاویه،اروندکنار،خرمشهر،شلمچه،هویزه و فکه بازدید کردند.

شلمچهیکی از محورهای هجوم دشمن در ۲۱ شهریور ۱۳۵۹ به خرمشهر بود. در عملیات بیت‌المقدس اگر چه خرمشهر آزاد شد ولی با توجه به اهمیت نظام شلمچه، دشمن به سختی از آن دفاع کرد و آن را در اشغال خود نگه داشت و پس از آن، موانع، استحکامات و رده‌های دفاعی متعددی در این منطقه ایجاد کرد. رزمندگان اسلام با اجرای عملیات کربلای ۵ در دی‌ ماه ۱۳۶۵، این مواضع را در هم شکستند و شلمچه را آزاد کردند.

طلاییهیکی از محورهای مهم عملیاتی خیبر و بدر بوده است که بعد از دفاع مقدس مقری برای جستجوی پیکر مطهر شهدا در این منطقه دایر شد، در این منطقه حسینیه ابوالفضل(ع) بنا شده که به عنوان یادمان شهدای این منطقه شناخته می‌شود.
شهید محمد ابراهیم همت فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) در این منطقه به شهادت رسید و بعد از او شهید عباس کریمی فرماندهی این لشگر را بر عهده گرفت.

عملیات والفجر 8در بهمن ماه سال 1364 با رمز یا فاطمه زهرا در منطقه اروندکنار انجام شد و به فتح شهر بندری فاو عراق منجر شد.شهر اروندکنار در فاصله حدود 50 کیلومتری جنوب آبادان و مقابل شهر فاو عراق قرار دارد.

برای مشاهده تصاویر با کیفیت یادمان های طلاییه،اروندکنار(یادمان شهدای والفجر8)و یادمان شهدای شلمچه بر روی عکسها کلیک کنید.

ارسال نظرات