فرمانده برتر جشنواره مالک اشتر در گفتگو با «بسیج»:
نائله آهویی گفت: اردوهای جهادی در مناطق محروم توانسته گام های موثری برای مبارزه با فقر اقتصادی داشته باشد و در کوتاه ترین زمان نتایج خوبی را برای مناطق محروم و جامعه ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۸۳۲۳۰۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵

نائله آهویی فرمانده برتر جشنواره مالک اشتر از استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره نقش اردوهای جهادی در محرومیت زدایی اظهار داشت: سطح زندگی مردم در استان سیستان و بلوچستان  نسبت به دیگر مناطق با توجه به نبود امکانات و تسهیلات در آنها پایین‌تر است و رشدی مناسب نیافته است. علت این امر را می‌توان در اتخاذ روش‌های برنامه ریزی نامناسب و عدم توجه به تاثیرات برنامه بر نظام اقتصادی، عدم توجه و رسیدگی دولتمردان تلقی کرد.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی نقش عمده ای در اقتصاد ملی دارند افزود: یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی برگزاری اردوهای جهادی است از آنجایی که مناطق محروم در دوره های زمانی طولانی آثار مخربی بر کارایی اقتصاد ملی به جای می‌گذارد  و همین تفاوت نتایج ناگواری را داشته است.

آهویی گفت: باید دولتمردان در نظر داشته باشند که تحقق عدالت اقتصادی و کاهش نابرابری را ایجاد کنند.

وی در ادامه بیان داشت: اردوهای جهادی می توانند فقر در مناطق محروم را برطرف کنند، متاسفانه از جمله ویژگیهای مناطق محروم عبارت است از: درآمد کم، تعلیم و تربیت ناقص، افراد غیرماهر، زندگی در خانه‌های نامناسب، جمعیت زیاد، رژیم غذایی نامناسب، شرایط بهداشتی نامناسب است که تلاش‌های خوبی را در ریشه کنی فقر و محرومیت زدایی داشته‌اند.

فرمانده برتر جشنواره مالک اشتر بیان داشت: اردوهای جهادی در مناطق محروم توانسته گام های موثری برای مبارزه با فقر اقتصادی داشته باشد و در کوتاه ترین زمان نتایج خوبی را برای  مناطق محروم و جامعه ایجاد کنند.

وی اشاره کرد: اردوهای جهادی برنامه هایی در خصوص ایجاد امکانات ارتباطی مناسب ، جهت رشد و شکوفایی استعدادها در این ماطق و در نهایت دوری از محرومیت مثل راه، آب، برق، تاسیس مراکز علمی معتبر داشته باشند از اینرو می‌توانند زیربناهای اصلی جهت بالابردن سطح فرهنگی و اقتصادی مناطق محروم و متناسب با جامعه را ایجاد کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید فاصله بین طبقه محروم و مرفه را کمتر کرد. مهمترین نهاد تاثیرگذار در محرومیت زدایی آموزش و پرورش و آموزش عالی است که نسل آینده را تربیت می‌کند. باید توازن در توزیع امکانات در جوامع شهری و روستایی توسط دولتمردان ایجاد شود یکی از عوامل مهم بروز مشکلات در جامعه است که به دنبال آن مهاجرت به شهرها و میل به شهر نشینی را ایجاد می‌کند.

آهویی در خاتمه افزود: اردوهای جهادی در استان سیستان و بلوچستان نقش خوبی را داشته و مردم در این مناطق خواستار تداوم اردوهای جهادی هستند تا بتوانند از این طریق مشکلات شان را به مسوولین منتقل کنند.

ارسال نظرات