خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: حضرت زهرا هرگز خود را در مقابل همسرشان قرار نمی‌دادند و با همه مقامات بالا و عالی خودشان را فدای ولی کردند.
کد خبر: ۸۸۳۲۳۰۳
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

حجت‌الاسلام خضری کارشناس مسائل مذهبی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون ولایت مداری حضرت زهرا (س) اظهار کرد: ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سوگواری آن حضرت قبل از شاخصه ولایت مداری، ایشان دارای شاخصه های دیگری نیز هستند.

وی گفت: از شاخصه ‌های حضرت زهرا (س) می‌توان به مقام معنوی ایشان اشاره کرد که با تمام علمی که داشتند و مقام نورانی بودنشان اما خود را با مقام علی (ع)یکی می‌دانستند و هرگز خود را در مقابل همسرشان قرار نمی‌دادند و با همه مقامات بالا و عالی خودشان را فدای ولی کردند.

کارشناس مسائل مذهبی  تبیین کرد: نکته بعدی بحث ولایت مداری امیرالمومنین است که ایشان در ولایت مداری‌شان زمان‌شناسی داشتندو دفاع از ولی در زمان خودشان است.

خضری اذعان کرد: اگر به موقع عمل نمی‌کردند مطمئنا موفق نمی‌شدند و حماسه نمی‌آفریدندو در زمان لازم دفاع و سخنرانی کردند و این بحث زمان شناسی خیلی اهمیت ویژه ای دارد.

وی ضمن اشاره به نکته دیگر ولایت مداری یادآور شد: گاهی ولی امر بنا بر مسائلی سکوت می‌کند و تشخیص اینکه کجا باید خروش و قیام کند از ویژگی های دیگر ولایت مداری حضرت زهرا است و کار دشواریست.

این کارشناس تصریح کرد: ما نیز باید از ولایت مداری این بزرگوار درس بگیریم و سر لوحه زندگی خود قرار داده و و بفهمیم دلیل این موفقیت ‌ها چه بوده و زمان شناسی که حضرت فاطمه (س) داشتند و به آن عمل میکردند.

خضری طبق فرمایشات امیرالمونین در نهج البلاغه بیان کرد: ولی امر در این خصوص فرمودند که اگر من بموقع سکوت نمی‌کردم می‌گفتند که من حرص و آز دارم و نمی‌توانستم حرکت کنم و در این هنگام حضرت زهرا(س) بموقع قیام کردند و سکوت را شکستند.

کارشناس مسائل مذهبی به شاخصه دیگر آن بزرگوار اشاره کردو گفت: هم خودش و هستی و فرزندانش را برای ولی فدا کرد، قیامش فقط برای اینکه خودش را برای شوهرش فدا کند نبود بلکه حتی فرزند خود را نیز فدا کرد.

1007/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها