خبرهای داغ:
مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی گفت: چنانچه بخواهیم بازار کار و کارگری رونق گیرد باید حمایت جدی دولت در صنعت را داشته باشیم و همچنین با اصلاح قوانین بانکی ، مالیاتی و بیمه ها به رونق کار و تولید کمک کنیم.
کد خبر: ۸۸۳۲۳۳۵
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

غلامرضا کریم زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: بخش کار و کارگری مانند دیگر بخش ها مشکلات مربوط به خود را دارد که بعضی از این مشکلات مربوط به دولت و بعضی از آنها مربوط به قوانین و مقررات بانکی، مالیاتی و همچنین بیمه است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم این مشکلات مرتفع گردد باید اصلاح قوانین بانکی، مالیاتی و بیمه ای و اجرای آن بر اساس شاخصه های استانی باید مورد توجه قرار گیرد.

صنایع با کمبود نقدینگی مواجه شده اند

کریم زاده با بیان اینکه آنچنان که باید دولت از حوزه کار و کارگری حمایت نمی کند تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده که در حوزه کار و کارگری وجود دارد عدم وجود نقدینگی است . صنایع با کمبود نقدینگی مواجه شده اند که این امر مشکلاتی را در حوزه کار و کارگری بوجود آورده است.

عدم وجود بازار فروش مساوی با بیکاری

وی خاطرنشان کرد: دومین مورد، عدم وجود بازار فروش محصولات که به طبع آن چنانچه یک واحد صنعتی نتواند محصولات خود را به فروش برساند با کمبود نقدینگی مواجه شده و کسب و کار تعطیل و باعث بیکاری کارگران می شود.

مسئول بسیج کارگری استان افزود: چنانچه بخواهیم بازار کار و کارگری رونق گیرد باید حمایت جدی دولت در صنعت را داشته باشیم و همچنین با اصلاح قوانین بانکی ، مالیاتی و بیمه ها به رونق کار و تولید کمک کنیم و همچنین در زمینه بازار فروش محصولات تولیدی، صنایع را یاری کنیم.

دولتمردان در جهت تحقق شعار سال آنچنان که باید وارد گود نشده اند

وی یادآور شد: هر ساله موضوعاتی به عنوان شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین می شود که باید این موارد در دستور کار و سرلوحه مسئولین قرار گیرد. برای سال 95 نیز توسط رهبر معظم انقلاب شعار "اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل" مطرح شد که این شعار نیز مانند سنوات گذشته قاب جلسات و سمینارها شده است.

کریم زاده با بیان اینکه در جهت تحقق شعار سال 95 آنچنان که باید دولتمردان وارد گود نشده اند تصریح کرد: باید برای تحقق عملی شعارسال علاوه بر تلاش و جدیت دولتمردان و پای کار بودن آنان، نسبت به اصلاح برخی قوانین مرتبط با اقتصاد توسط مجلس و دولت اقدام لازم صورت گیرد.

مهمترین مسئله کار است

وی عنوان کرد: از آنجایی که اقتصاد و درآمد خانواده و به طبع آن اقتصاد در جامعه به کار وابسته است و چنانچه در یک خانواده کار و درآمد وجود نداشته باشد آن خانواده از نظر اقتصادی دچار مشکل می شود و جامعه نیز دچار بحران می شود.

مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی متذکر شد: چنانچه یک خانواده فاقد درآمد باشد پس از آن دچار مشکلات اجتماعی و بحران های مختلف می شود و وابستگی خانواده و جامعه به یکدیگر در این زمینه زیاد است لذا مهمترین مسئله کار است.

وی ادامه داد: راه حل مشکل بیکاری ایجاد بنگاه های اقتصادی زودبازده، حمایت جدی دولت و مسئولین از چرخه صنعت و تولید و همچنین اصلاح قوانین است.

قوانین، دست و پای حمایت از کارآفرینان را بسته است

کریم زاده با بیان اینکه آن طور که باید و شاید حمایت های قاطع و جدی از چرخه تولید و کارآفرینی صورت نمی گیرد افزود: چنانچه حمایت ها انجام شود ابتدا باید قوانین مربوط به بانکها، بیمه ها، مالیات ها اصلاح شود و بعد از اصلاح قوانین طرح های حمایتی از صنایع صورت گیرد زیرا طرح های حمایتی اعلام می شود اما همین قوانین مانع اجرای طرح ها می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها