معاون امور عمرانی استانداری مرکزی تاکید کرد

ﻧﻘﺶ ﻣﺤﻮﺭی ﭘﻴﺎﺩﻩ‌رو ﺩﺭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﺷﻬﺮﻫﺎ

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: پیاده‌روها نقش مهم و محوری در توسعه و پایداری شهرها دارند.
کد خبر: ۸۸۳۲۴۱۳
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عزیز فیلی ظهر امروز در نشست با اعضای کمیسیون ماده ۵ که در معاونت امور عمرانی استانداری مرکزی برگزارشد درخصوص توسعه فضای پیاده‌روی میدان شهدا تا میدان هفت تیر اراک گفت: این دو خیابان قلب شهر هستند پس باید از منظر وضعیت ترافیکی و تثبیت تراکم‌ها مورد تحلیل قرار گیرد.

وی افزود: این طرح کمک می‌کند تا محدوده حد فصل میدان شهدا تا میدان هفت تیر کیفیت پیدا کند و نیز با کف‌سازی پیاده‌روها را برای عابران پیاده ارتقا دهیم؛ همچنین در این طرح مقرر شد که ساختمان‌هایی که قرار است در آینده ساخته شود به صورتی باشد که نماهای ایرانی و اسلامی در آن حفظ شود.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: بودجه ای که برای این طرح در نظر گرفته شده 30 میلیون تومان است که 10 درصد آن برای اجرایی شدن این طرح پرادخت شده است.

فیلی ادامه داد: خیابان و مسیرهای تردد از جمله فضاهای اجتماعی است که انسان ضمن رفع نیازهای خود و تردد از آن به بخشی از نیازهای روحی خود پاسخ می‌دهد عدم توجه به این نیازها و در کل عدم توجه کافی به عابر پیاده در طراحی شهری مشکلات فراوانی را برای حرکت آنها بوجود می آورد چراکه این گونه مسیرها از حساس‌ترین و مهم‌ترین فضاهای عمومی هستند که امکان تعاملات اجتماعی، کار، برای انسانها در شهر می‌توان فراهم آورد.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه اقدام را اگر نتوان مهم‌ترین نوع جابجایی در فضای شهری نامید می‌توان آن را بدون شک از مهم‌ترین حرکتها دانست، گفت: ایجاد معابر ویژه عابر پیاده نه تنها در شکل‌گیری شهرها و مراکز آن تأثیرگذار است بلکه می‌توان به ارتقاء سلامت و آرامش روحی و روانی انسان‌ها و در نتیجه جامعه کمک شایانی نمود.

وی بیان کرد: اين فضا همچنين می بايستی بتواند جاذب طيف وسيعی از شهروندان بوده و خود را همواره با رويدادهای درون خود هماهنگ سازد لذا انعطاف نيز از ويژگی‌های مهم در پياده راه‌هاست و در نهايت آنچه كه ضمن حضور همه شهروندان و زندگی دايمی در پياده راه‌ها بوده ايمنی اين فضا است.

فیلی به حفظ بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: از این جهت پیاده روها هم به دلیل حفاظت مناطق تاریخی با ارزش و بناها و هم بدلیل تقویت سیمای شهر و هم از جهت تبدیل به یک عنصر هویتی در امر هویت بخشی به شهر نقش مهمی ایفا می کنند.

اتهای پیام/

ارسال نظرات