خبرهای داغ:
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از اختصاص 60 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه مترو اهواز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۲۴۳۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ‌‌دکتر محمدباقر نوبخت امروز، سه‌شنبه 10 اسفندماه در حاشیه بازدید از متروی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ همان‌طور که مسئولان اجرایی مترو توضیح دادند حدود 6.7 کیلومتر از 23 کیلومتر مترو اهواز می‌تواند ظرف 10 ماه آینده آماده شود.

وی افزود:‌ پیشرفت کار در ایستگاه مناسب است اما برای تکمیل آن به مشارکت و مساعدت دولت نیاز است و در این زمینه نیز با توجه به سفر رییس‌جمهور 60 میلیارد تومان اعتبار خاص برای تکمیل پروژه مترو برای خوزستان پیش‌بینی شده که پیش از پایان سال به‌طور کامل پرداخت می‌شود. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به برنامه‌ریزی برای آماده‌شدن این قطعه از متروی اهواز، گفت:‌ امیدوارم این مترو بتواند سهمی را که سیستم حمل و نقل زیرزمینی دارد، در بهبود وضعیت محیط‌زیست و کیفیت هوای شهر اهواز ایفا کند.

نوبخت درباره زمان بهره‌برداری از فاز اول مترو، تأکید کرد: به‌عنوان رییس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه می‌توانم در مورد تأمین مالی این پروژه با قاطعیت بگویم که 60 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده ظرف ماه جاری با توجه به پیشرفت کار اختصاص می‌یابد، اما از نظر فنی باید به حرف‌های مسئولان اجرایی در خصوص آماده شدن مترو تا 10 ماه آینده اعتماد کنم؛ امیدوارم تا سال آینده این قطعه از مترو به بهره‌برداری برسد و در اختیار مردم اهواز قرار بگیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه را در این بازدید استاندار و مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز همراهی کردند؛ پروژه فاز یک قطار شهری اهواز از فرودگاه تا مصلی امام خمینی (ره) به طول 6.7 کیلومتر است که با قول مسئولان انتظار می‌رود طی 10 ماه آینده به بهره برداری برسد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها