فرماندار اراک با تاکید بر نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی گفت: اطلاع‌رسانی بهترین شیوه ارتقاء فرهنگ ترافیک است.
کد خبر: ۸۸۳۲۴۳۶
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین بختیاری فرماندار کلانشهر اراک ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی کلانشهر اراک ضمن تسلیت به ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: می‌بایست از سیره این حضرت به عنوان الگوی کامل در زندگی خود بهره بگیریم.

وی افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که رفتار و اخلاق ائمه اطهار(ع) سرمشق زندگی مردمانش است و خدا را شاکریم که ملت مسلمان ما نهایت تلاش را برای بهره‌گیری از فرصت‌های مناسبتی برای شناخت هرچه بیشتر مسیر ائمه اطهار(ع) می‌کنند.

فرماندار اراک با اشاره به اینکه شهدای بسیاری برای دفاع از این مرز و بوم تلاش کردند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود اینکه در منطقه‌ای است که همسایگانش درگیر جنگ و درگیری هستند از امنیت و ثبات کامل برخوردار است و این امنیت نیز مرهون خون شهدایی است که در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستادند و امروز نیز مدافعان حرم در ادامه راه این شهیدان در خارج از مرزها در دفاع از اسلام و انقلاب تلاش دارند.

وی با تاکید بر اینکه پیام شهدا ولایتمداری و دفاع از آرمان‌های انقلاب است، گفت: بایستی با حضور هرچه باشکوه‌تر در انتخابات آتی حمایت خود را از انقلاب و نظام اعلام کنیمف حضور اقشار مختلف مردم در انتخابات این پیام را به جهانیان صادر خواهد کرد که جمهوری اسلامی ایران دست از آرمان‌ها خود نخواهد کشید.

فرماندار اراک با تاکید بر اینکه می‌بایست در شورای فرهنگ عمومی تعامل برای ارائه راهکارها به منظور فرهنگ سازی ص.رت بگیرد، تصریح کرد: نگاه‌های کارشناسی شده در تصمیمات و طرح مسائل بسیار اثرگذار است چراکه برخی مصوبات می‌تواند زمانی که در برش شهرستانی اجرا و مثمر ثمر بود در سطح کلان نیز اجرایی شود.

بختیاری بر نقش رسانه‌ها در بحث فرهنگ سازی تاکید کرد و گفت: طرح مسائل در شورای فرهنگ عمومی غالب کارشناسی دارد ولی به منظور تبیین و ترویج موضوع مصوب رسانه‌ها نقش مهمی را در بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی ایفا می‌کنند.

وی افزود: اعضای شورا می‌بایست با کمی مطالعه نسبت به دستور کار جلسه برای ارائه گزارش یا راهکار در جلسه حضور پیدا کنند چراکه این جلسه فرهنگ سازی است و با سایر کارگروه‌های اجرایی متفاوت است.

فرماندار اراک فرهنگ را مهمترین زیرساخت توسعه یک جامعه دانست و گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی نیز به منظور بهره‌گیری از نظرات کارشناسی، به دنبال فرهنگ‌سازی در سطح جامعه برگزار می‌شود و موضوعات از طریق رسانه‌ها به بدنه جامعه منتقل می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه مسئولان با حساسیت ویژه اقدام به جمع‌بندی و گزارشات خود در حوزه فرهنگ عمومی کنند، گفت: بسیاری از موارد طرح شده در این جلسه در دستور کار جلسات استانی نیز قرار گرفته و یا بالعکس که برای توسعه فرهنگ این امر لازم و مثمرثمر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد پارکینگ‌های موجود در سطح شهرستان اراک پاسخگوی نیازها نیست، گفت: متاسفانه در ساخت سازه‌های شهری در مرکز شهر نظرات کارشناسی به درستی اعمال نشده است، در مرکز شهر سه مرکز خرید فاقد بدون پارکینگ ساخته شده که بر افزایش ترافیک شهری اثرگذار بوده‌اند امیدواریم مسئولین وقت پاسخگوی این اثرات به جای مانده در نزد خداوند باشند.

فرماندار اراک با بیان اینکه اگر بتوانیم این فرهنگ را تبیین کنیم که مسئولین و سرمایه‌گذاران براساس مصوبات شهرداری اقدام به ساخت و ساز کنند، گفت: پارکینگ به عنوان یک حقوق شهروندی محسوب می‌شود که مسئولین ذی‌ربط باید پاسخگوی این مورد مورد باشند.

بختیاری ادامه داد: هرگز نباید به دنبال این باشیم که مکان‌هایی نظیر مدارس، مراکز خرید، مراکز درمانی و ... که نیازمند پارکینگ هستند در سطح شهر ساخته شود که فاقد پارکینگ باشد چراکه پارکینگ حق عمومی تمام شهروندان است و از سوی دیگر باید فرهنگی ایجاد شود تا از پارکینگ‌های موجود استفاده مطلوب شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات