رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات مرکز مازندران:
رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات مرکز مازندران گفت: همچنان رکود بر بازار آجیل حاکم است و بخشی از رکود در بازار آجیل به دست‌فروشان برمی‌گردد.
کد خبر: ۸۸۳۲۴۵۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳

محسن مفیدی امروز در گفت‌وگویی در شهرستان ساری با اشاره به اینکه در ایام آخر سال بحث خرید آجیل داغ می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر آجیل مخلوط چهار مغز درجه یک با قیمت 66 هزار، پسته فندقی 44 هزار، پسته احدآقایی 50 هزار، پسته اکبری 56 هزار، بادام درختی 64 هزار، بادام هندی 80 هزار، نخود شور 18 هزار، فندق با پوست 40 هزار، مغز فندق 70هزار ، بادام زمینی ایرانی 28 هزار، بادام زمینی 18 هزار، تخمه جابانی اعلا 36 هزار و تخمه کدو 30 هزار تومان به‌صورت خرده‌فروشی در حال عرضه است.

وی با بیان اینکه قیمت آجیل نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشت، افزود: تنها قیمت بادام هندی نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد رشد داشت.

رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات مرکز مازندران با اشاره به اینکه همچنان رکود بر بازار آجیل حاکم است، اضافه کرد: به‌دلیل برف اخیر و خسارت بر مرکبات قدرت خرید مردم استان بسیار پایین آمده و مردم نمی‌توانند با خیالی راحت خرید کنند به‌طوری‌که برخی فروشگاه‌ها طی روز هیچ فروشی ندارند.

مفیدی با اعلام اینکه بخشی از رکود در بازار آجیل به دست‌فروشان برمی‌گردد، تصریح کرد: دست‌فروشان مقابل مغازه‌ها و ابتدای چهارراه‌ها اقدام به فروش آجیل چینی، رنگ شده، سردخانه‌ای و یا آجیل سال گذشته با قیمت پایین می‌کنند که این موضوع موجب استقبال مردم می‌شود در حالی‌که از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه همچنان فروشندگان آجیل از فروش گلایه‌مند هستند، افزود: تصور ما این است در صورت ادامه این شرایط نمی‌توانند بازار فروشی همانند سال گذشته شاهد باشیم.

رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات مرکز مازندران با تأکید بر اینکه لزومی برای واردات آجیل چینی در بازار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همه این اقدامات به ضرر اقتصاد مازندران تمام می‌شود.

مفیدی بیان کرد: در حال حاضر اتحادیه خواروبار و لبنیات مرکز مازندران دارای 2 هزار و 500 عضو فعال است.

وی در پاسخ به سؤوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برپایی نمایشگاه نوروزی فروش فوق‌العاده تأثیری بر فروش محصولات خواهد داشت، اظهار کرد: این نمایشگاه، نمایشگاه نیست.

رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات مرکز مازندران در پایان گفت: هیچ یک از اعضای اتحادیه خواروبار و لبنیات شهرستان ساری تمایلی به شرکت در نمایشگاه نوروزی ندارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها