مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

انعقاد تفاهم نامه گسترش تعاملات دو جانبه نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر استان

تفاهم نامه ای بین هلال احمر و نیروی انتظامی، به منظور خدمات رسانی بهتر در طرح های مختلف امداد و نجات از جمله طرح نوروزی منعقد شود.
کد خبر: ۸۸۳۲۴۸۴
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی ضمن تقدیر از حضور فرمانده نیروی انتظامی استان در محل جمعیت هلال احمر، ضمن تاکید بر لزوم آموزش گفت: بحث سرعت عمل و تحرک در هر دو حوزه نیروی انتظامی و هلال احمر الزامی و انکار ناپذیر است.

شهرام میرزایی با بیان اینکه اگر آموزش های امداد و نجات بصورت دقیق به مردم آموزش داده شود، مشکلات مواقع بحران و حوادث به حداقل می رسد، افزود: حادثه اخیر پلاسکو گواه بر این ادعاست که اگر مردم مانع رسیدن گروه های امداد و نجات نمی شدند تلفات آن به حداقل می رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر فراگیر شدن آموزش های امداد و نجات و مدیریت بحران، اظهار داشت: تقویت آموزش های امداد و نجات از اولویت ها و اهداف هلال احمر بوده و این امر موجب می شود که سایر دستگاه های خدمت رسان از جمله پلیس و اورژانس در حاشیه امنیت و آسایش بیشتری قرار بگیرند.

شهرام میرزایی از آمادگی جمعیت هلال احمر استان برای توسعه آموزش های لازم در همه زمینه های حوادث و بحران بویژه امداد ونجات ، برای سطوح مختلف جامعه خبر داد و افزود: خانواده نیروی انتظامی استان از جمله بخش هایی است که می تواند زیر چتر حمایتی آموزش های لازم در حوزه امداد ونجات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه آسیب های اجتماعی، امروزه گریبان گیر جامعه شده است، گفت: شاید جمعیت هلال احمر متولی آموزش در این حوزه نباشد، ولی معاونت جوانان هلال احمر در ساختار این نهاد دیده شده است تا اوقات فراغت مفیدی را برای جوانان فراهم آورد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان استفاده از فضای کتابخانه هلال احمر را نمونه ای از فراهم سازی بستر مناسب برای اوقات فراغت جوانان اعلام کرد.

شهرام میرزایی با اشاره به مشکلات پایگاه شمالغرب نیز افزود: بر حسب آخرین تصمیمات اتخاذ شده، قرار شد این پایگاه دو منظوره شود که یک بخش آن پایگاه شمالغرب و بخش دیگر سایت آموزش های تخصصی در حوزه مسائل مدیریت بحران شود.

وی با تاکید بر نقش موثر پلیس در آموزش مدیریت بحران، گفت: در سایت آموزش های تخصصی ، نیازمند مشارکت پلیس هستیم.

شهرام میرزایی با بیان اینکه استان زنجان با 7 استان دیگر هم مرز است، افزود : با وجود گستردگی مرزهای استان زنجان با سایر استان ها و ملموس بودن نیاز امکانات خودرویی، متاسفانه امکانات خودرویی موجود، شایسته این استان نیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه لازمه سرعت عمل و حضور در صحنه حادثه (که مدنظر پلیس نیز هست) وجود امکانات خودرویی است، گفت: در تلاش هستیم خودروهای امداد و نجات را تقویت کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از خرید یک دستگاه آمبولانس خبر داد و افزود: در گام اول تقویت ناوگان خودرویی استان توانستیم، یک دستگاه آمبولانس به مجموعه اضافه کنیم که البته از نظر ما بسیار ناچیز است و ناوگان خودرویی باید بیش از این تقویت شود.

شهرام میرزایی با تاکید بر حفظ تعاملات دو سویه گذشته بین نیروی انتظامی و هلال احمر استان، از علاقه مندی هلال احمر بر گسترش و افزایش همکاری های دو جانبه خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افتتاح و اجرای طرح همیار امداد و نجات را گامی در راستای توسعه آموزش های امداد و نجات عنوان کرد و گفت: آموزش های این طرح در مدارس، با همراهی نیروی انتظامی اثرات مطلوب و شگفت انگیزی در دانش آموزان و پس از آن در خانواده ها و اجتماع خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان نیز در این دیدار ضمن اشاره به برخی مشکلات موجود و موانع تعاملات بهتر بین دستگاه های خدمت رسان در مواقع بحران و حادثه، گفت: ارائه خدمات بهتر، تعامل و همکاری بیشتری بین پلیس و هلال احمر را می طلبد.

سرهنگ علی آزادی ضمن درخواست واگذاری تعدادی چادرهای گروهی از سوی هلال احمر به نیروی انتظامی، افزود: چادر های گروهی از ملزومات مهم نیروی انتظامی و پلیس در مواقع ارائه خدمات به حادثه دیدگان است.

وی با بیان اینکه انتقال و استقرار کانکس در مواقع بحران مشکلات خاص خود از جمله نیاز به جرثقیل را دارد، گفت: چادر های گروهی بسیاری از این مشکلات را حل می کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان برگزاری دوره های کوتاه مدت امداد و نجات ، اختصاص یک دستگاه بی سیم مجزا برای نیروی انتظامی به منظور برقراری ارتباط سریع و نیز ایجاد نظم و امنیت لازم در محل حادثه را ، از جمله خواسته های نیروی انتظامی برای مدیریت بهتر در حوادث و سوانح عنوان کرد.

سرهنگ شیر محمدی رئیس پلیس راه استان زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه تعامل و همدلی بین دستگاه های خدمات رسان استان در طرح نوروزی سال 95 موجب کسب رتبه اول کاهش تلفات جاده ای شد، گفت: با اتمام طرح زمستانی، طرح نوروزی از 25 اسفند ماه آغاز و تا 17 فروردین سال 96 ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: طرح های مختلف از جمله طرح زمستانی، نوروزی، تابستانی و مدارس با تعاملات همه جانبه دستگاه های خدمات رسان، قابل اجرا است و اگر همکاری های لازم نباشد راه به جایی نخواهیم برد.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به نقش مهم عوامل امداد و نجات در محل حادثه برای رهایی آسیب دیدگان، افزود: با وجود برخی مشکلات اعم از سوخت و امکانات خودرویی، حضور عوامل امداد و نجات برای انجام عملیات رهایی حادثه دیدگان الزامی است.

سرهنگ شیر محمدی تاکید کرد: متاسفانه در برخی مواقع، شاهد تلاش های بی نتیجه پلیس و اورژانس برای نجات و رهایی گرفتار شدگان در محل حادثه بودیم و پس از فرصت سوزی، به این نتیجه رسیدیم که باید عوامل امداد و نجات در صحنه حاضر باشند.

وی ضمن تقدیر از استقرار بالگرد و نیز تیم های گشتی امداد و نجات در اغلب نقاط استان، گفت: در صورت امکان این تیم ها در هنگام شب با گردون روشن مستقر شوند تا ضمن ایجاد احساس امنیت برای مردم، از خواب آلودگی رانندگان هم جلوگیری شود.

رئیس پلیس راه استان افزود : متاسفانه در ایام نوروز اغلب تصادفات و واژگونی خودرو ها، ناشی از خواب آلودگی راننده است.

سرهنگ قدیمی معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی استان هم در این دیدار خواستار حذف هزینه صدور گواهینامه ، در سایه تعاملات نیروی انتظامی و هلال احمر استان شد.

خلاء حضور هلال احمر و پلیس در صحنه حادثه صدمات جبران ناپذیر بر مردم وارد می کند

سرهنگ غلامرضا امیدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات اسماعیل خردمند مدیر روابط عمومی هلال احمر استان، از وی به عنوان حلقه ارتباط و تعامل موثر هلال احمر با نیروی انتظامی یاد کرد.

سرهنگ امیدی در ادامه با تاکید بر اهمیت تفاهم نامه ای که مقرر شده بین نیروی انتظامی و هلال احمر استان منعقد شود ، گفت: متن پیش نویس تفاهم نامه مذکور تهیه و در 25 اسفند ماه همزمان با آغاز طرح نوروزی دستگاه های امداد و خدمت رسان با حضور خبرنگاران، رسانه ای شود تا بیشترین بازتاب خبری را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر در طرح های پیش رو بویژه طرح نوروزی، مثل سال های قبل می تواند به خوبی انجام گیرد ، افزود: از زمینه ای که در نتیجه دیدگاه رو به رشد مدیرعامل هلال احمر و حمایت های بی دریغ فرمانده انتظامی استان فراهم شده است، می توان به نحو مطلوب برای خدمت رسانی استفاده کرد.

سرهنگ امیدی یادآور شد: همکاری های دو سویه می تواند منشاء خدمات شایسته برای استان باشد.

وی با اشاره به نقش مهم و حضور برخی دستگاه های خدمت رسان، در مواقع حادثه و بحران گفت: هلال احمر و پلیس از جمله سازمان هایی هستند که اگر خلئی برای حضور آنها در صحنه حادثه ایجاد شود، صدمات جبران ناپذیری به مردم وارد می شود.

معاون تربیت و آموزشی نیروی انتظامی استان ، لزوم سرعت عمل این دو نهاد را متذکر شد و افزود: در کنار سرعت عمل ، باید دقت را هم سر لوحه کار خود قرار دهند، چون در حین انجام عملیات ممکن است با موارد مختلف از جمله سلاح نیز سروکار داشته باشند.

سرهنگ حمید قدیمی با تاکید بر ارتقاء طرح های مختلف دستگاه های خدمات رسان امداد و نجات و پلیس گفت: ارتقاء طرح های خدمات رسانی به مردم ، در سایه تعاملات بیشتر بین دستگاه ها، تحقق می یابد.

غفور آقاجانلو معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این دیدار، ضمن مطرح نمودن چند نکته و پیشنهاد، در راستای ارائه خدمات مطلوب گفت: ارتقاء بی سیم از آنالوگ به دیجیتال، تصویب الزام گذراندن حداقل 8 ساعت دوره های آموزشی کمک های اولیه برای رانندگان وسایل نقلیه سنگین در تفاهم نامه فی مابین پلیس و هلال احمر، از جمله پیشنهاد هایی است که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات جرح و فوت تصادفات مربوط به سوانح، ماشین های سنگین است، خاطر نشان کرد: اگر رانندگان این وسایل نقلیه کمک های اولیه امداد و نجات را فرا بگیرند، سهم چشمگیری در کاهش تلفات انسانی خواهیم داشت.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان، ادامه آموزش پرسنل ناجا، برگزاری نمایشگاه های مشترک در مناسبت های خاص از جمله هفته نیروی انتظامی و هلال احمر و نیز معافیت خودروهای امداد و نجات هلال احمر از جرائم راهنمایی و رانندگی را از دیگر پیشنهاد های لازم برای قید در تفاهم نامه منعقده فی مابین عنوان کرد.

گفتنی است: در این دیدار مقرر شد، تفاهم نامه ای بین هلال احمر و نیروی انتظامی، به منظور خدمات رسانی بهتر در طرح های مختلف امداد ونجات از جمله طرح نوروزی منعقد شود.

پیش نویس این تفاهم نامه در دست اقدام است و همزمان با شروع طرح نوروزی رسانه ای خواهد شد.

ارسال نظرات