پیکر پاک هفت شهید گمنام و یک شهید ترور اشرار روز سه شنبه با حضور پرشکوه اقشار مختلف مردم و مسئولان در چند شهر مازندران تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۸۸۳۲۴۸۹
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مردم ساری امروز میزبان پیکرهای 2 شهید گمنام دفاع مقدس بودند.
تشییع پیکر این شهیدان در ساری بر دستان آحاد مردم از محل مسجد جامع ساری شروع و پس از اقامه نماز ، در 2 دانشگاه پردیس فرهنگیان این شهر به خاک سپرده شد.
پیکر پاک یکی از این شهدا در دانشگاه پردیس فرهنگیان صدیقه طاهره و دیگری در دانشگاه پردیس فرهنگیان شریعتی مرکز استان مازندران خاکسپاری شدند.
مردم بهشهر نیز امروز علاوه بر پیکرهای دو شهید گمنام دفاع مقدس ، میزبان پیکر یک شهید مدافع حریم وطن شهید ' عباس معصومی گرجی ' بودند .
تشییع 2 شهید گمنام 21 و 27 ساله پس از تشییع با شکوه در دانشگاه فناوری این شهرستان خاکسپاری شد.
پیکر شهید مدافع حریم وطن شهید معصومی گرجی که پنجشنبه پنجم اسفند توسط اسرار در محور میناب- جاسک به شهادت رسید ، پس از تشییع در بهشهر به روستای زادگاهش آسیابسر منتقل و در آرامگاه ابدی خاکسپاری شد.
استوار دوم شهید عباس معصومی گرجی افسر پلیس راه بود که هنگام انجام ماموریت در جاده میناب به جاسک با تیراندازی دو شرور مسلح به شهادت رسید.
پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس هم امروز بر دستان مردم، مسئولان و روحانیون شهرستان نور تشییع و پس از اقامه نماز، در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر به خاک سپرده شدند.
مراسم تشییع پیکر مطهر این سبک بالان عاشق از مقابل سپاه پاسداران نور با اجرای مراسم ویژه آغاز شد و پس از عبور از خیابان های این شهر و گلزار شهدا در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان به خاک سپرده شد.
این شهدای گمنام با سن های 17 و 24 ساله به ترتیب در عملیات های خیبر - جزیره مجنون در سوم اسفند سال 95 و عملیات ام الرصاص در تاریخ چهاردهم دی ماه سال 64 به شهادت رسیدند.
مردم انقلابی و ولایتمدار شهرستان آمل هم امروز پیکر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس را در آئین باشکوهی تشییع کردند.
پیکر پاک این شهید گمنام با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان آمل از مقابل سپاه ناحیه شهرستان تا دانشکده علوم قرآنی باشکوه خاصی تشییع و در محل این دانشکده به خاک سپرده شد.
این شهید 18ساله در عملیات کربلای4 در منطقه ام الرصاص به فیض شهادت نائل آمده بود.
پیکر این شهیدان گمنام ، روز هفتم اسفند در معراج الشهدای تهران تحویل مسئولان استان مازندران شد و مراسم وداع متمرکز استانی شنبه شب در حسینیه عاشقان کربلای سپاه ساری برگزار شد.
آیین وداع با این شهدا شب گذشته در شهرهای مختلف استان هم برگزار شده بود.
در حال حاضر 266 شهید گمنام در مازندران مدفون هستند که با ورود هفت شهید گمنام، تعداد شهدای گمنام تدفین شده در استان به 273 شهید گمنام می رسد.
58 یادمان شهدای گمنام در استان مازندران وجود دارد و بقیه شهدای گمنام استان مازندران در مزار شهدا و یا امامزاده ها دفن شده اند.
مازندران 10 هزارو 400شهید دارد و شهرستان بهشهر در شرق مازندران بیش از 800 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها