خبرهای داغ:
با حضور جمعی از مسئولین سنقر همایش زکات در کانون امام خمینی (ره) شهرستان سنقروکلیایی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۲۶۱۵
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیجاز  سنقر، با حضور جمعی از مسئولین سنقر همایش زکات در کانون امام خمینی (ره) شهرستان سنقروکلیایی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید صفدری در همایش زکات شهرستان سنقروکلیایی افزود: اشتغال جوانان متاهل با هدف کاهش مهاجرت، کمک به امر ازدواج و تامین مسکن نیازمندان از اولویتهایی است که بایستی محل مصرف زکات در روستاها قرار گیرد.

وی با بهره گیری از آیات و روایات الهی، اهمیت پرداخت زکات را مانند نماز و روزه واجب برشمرد و اهمیت پرداخت آنرا برای مورد قبول واقع شدن سایر عبادات مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه سنقرو کلیایی در خصوص اهمیت اطلاع رسانی فواید پرداخت زکات گفت: وظیفه ما این است که آثار و برکات زکات را که دستور خداوند است به گوش مردم برسانیم.

فرماندار سنقرو کلیایی هم زکات را مصداق بارز هنرنمایی مردم در بحث مشارکت دانست و گفت: بسیاری از مشکلات در سطح روستاها با نیت خیر اهالی همان روستا برطرف خواهد شد.

یاور محمدی افزود: روستاهایی که در امر پرداخت زکات فعال باشند، در سال آینده به میزان 2 برابر زکات پرداخت شده آنها، اعتبار اختصاص خواهیم داد که مجموع این اعتبارات، رفع مشکلات مردم وعمران و آبادانی همان روستا را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روستاهایی که از مشارکت بالایی برخوردار هستند، کمترین مشکلات را خواهند داشت گفت: اعتماد، همدلی و کرامت حاصل مشارکت و پرداخت زکات در روستاها است که با توانمند سازی روستائیان و افزایش درآمد آنها با ارائه آموزشهای علمی در زمینه کشاورزی از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی محقق خواهد شد.

صفدر امجدیان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سنقرو کلیایی هم از جمع آوری مبلغ 8 میلیاردو 190 میلیون ریال زکات در این شهرستان خبر داد و گفت تکمیل تعداد 18 باب مسجد، ساخت یک باب حسینیه، یک باب غسالخانه و یک باب خانه عالم در روستاها از محل جمع آوری زکات اجرا گردیده است.

قدردانی از زکات دهندگان برتر با اهداء هدایا و لوح تقدیرو مداحی و سینه زنی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از دیگر برنامه های این همایش بود.

 


ارسال نظرات