رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

برگزاری 29 نمایشگاه تخصصی طی سال آینده در زنجان

سال آینده، 29 نمایشگاه مختلف در زنجان که اغلب تخصصی هستند، برگزار خواهد شد که البته در این زمینه باید علاوه بر عرضه و فروش کالا، به توانمندی ها و ظرفیت های استان نیز توجه شود.
کد خبر: ۸۸۳۲۶۶۵
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، با اشاره به صادرات صورت گرفته از استان، گفت: میزان صادرات استان زنجان طی 11 ماه گذشته به لحاظ وزنی، 101 درصد و به لحاظ ارزشی، 47 درصد رشد داشته است.

ناصر فغفوری افزود: وی از اجرای طرح ممیزی در راستای توسعه صادرات استان خبر داد و افزود: در زمینه توسعه صادرات و شناسایی واحدهای صنعتی، طرح ممیزی صادراتی در استان در حال اجرا است که در این طرح، 100 واحد صنعتی دارای قابلیت صادرات و 200 واحد فاقد برنامه صادراتی با اشتغال بالای 20 نفر شناسایی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در طرح ممیزی، واحدها به 4 گروه صادرکنندگان با برنامه صادراتی و دارای قابلیت صادراتی، واحدهایی که صادر کننده هستند اما برنامه صادراتی نداشته و صرفاً به دلیل مزیت کالا صادرات انجام می دهند، واحدهایی که صادراتی نبوده، اما قابلیت تولید کالای صادراتی دارند و واحدهایی که نه قابلیت صادراتی داشته و نه برنامه ای جهت صادرات دارند و صرفاً برای مصارف داخل تولید می کنند، تقسیم بندی شده اند.

فغفوری به برگزاری نمایشگاه های تخصصی مختلف در سال 96 اشاره کرد و یادآور شد: در سال آینده، 29 نمایشگاه مختلف در زنجان که اغلب تخصصی هستند، برگزار خواهد شد که البته در این زمینه باید علاوه بر عرضه و فروش کالا، به توانمندی ها و ظرفیت های استان نیز توجه شود.

ارسال نظرات