حجت الاسلام قائمی هاشمی در گفتگو با «بسیج»:

اخلاص در عبادت و ولایتمداری دو ویژگی اصلی حضرت زهرا(س) بود

کارشناس مذهبی گفت: اولین ویژگی حضرت زهرا (س) اخلاص در عبادت است بالاخره در عبادت چیزی که خیلی مهم است و اصل عبادت حساب می شود نیت است.
کد خبر: ۸۸۳۲۷۳۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
اخلاص در عبادت و ولایتمداری دو ویژگی اصلی حضرت زهرا(س) بود
حجت الاسلام سید محمد جواد قائمی هاشمی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: عده ای فکر می کنند چون ایشان دختر نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) هستند چنین مقامی دارند در حالی که ویژگی های اخلاقی و شخصیتی خود حضرت باعث شده که حضرت زهرا (س) به این عظمت نائل شوند.

وی افزود: اولین ویژگی حضرت زهرا (س) اخلاص در عبادت است بالاخره در عبادت چیزی که خیلی مهم است و اصل عبادت حساب می شود نیت است. امام جواد (ع) می فرمایند: "افضل الاعمال الاخلاص" که متاسفانه الان می بینیم برخی از عبادتها برای تظاهر و نمایش است عبادت بی بی دو عالم فاطمه زهرا (س) واقعا خالصانه است.

قائمی هاشمی با بیان اینکه برای نمونه ای از این اخلاص می توانیم به داستان اهداء پیراهن در شب عروسی حضرت زهرا (س) اشاره کنیم گفت: با اینکه خیلی ها در خانه هایشان و در کمدهای لباسشان لباس های متعددی هست حاضر نیستند آنها را اهدا کنند. حضرت زهرا(س) در شب عروسی خود پیراهنشان را اهداء می کنند و همان پیراهن قبلی خود ر ا به تن می کنند ما معمولا این کار را نمی کنیم و صبر می کنیم وقتی لباس ها مندرس و کهنه شد آنها را به دیگران می دهیم.

کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگی بعدی حضرت زهرا (س) بیان داشت: علم همراه با معرفت ویژگی دیگر ایشان است. ما عالم و دانشمند و فرهیخته و دانشجو زیاد داریم ولی متاسفانه این علوم با معرفت و آموزه های دینی آمیخته نشده و گرنه با وجود این همه فرهیخته ما باید افرادی را داشتیم که دین زودتر در جوانها پیشرفت می کرد.

قائمی هاشمی تصریحکرد: فاطمه زهرا (س) آنقدر عالمه است که به راحتی جواب دشمنان خود را می دهند یکی از آن جوابها هنگامی بود که دشمنان حمله ور شدند و گفتند که پیامبر اکرم (ص) چیزی به ارث نمی گذارد و به همین بهانه فدک راگرفتند. بی بی دو عالم به استناد به آیه قرآن که چطور حضرت سلیمان از حضرت داود نبی ارث بردند ولی من ارث نبرم سریع جواب دادند و این باید درسی باشد برای بعضی از مسئولان ما که در جواب دادن به دشمنان کم می آورند.

وی افزود: ولایتمداری فاطمه زهرا (س) نیز یکی دیگر از ویژگی های اصلی ایشان بود. علامه امینی می فرمایند قریب به چهار هزار نفر درب خانه امیرالمومنین (ع) صف کشیده بودند و کسی در آنجا از ولایت حمایت نکرد و تنها کسی که دفاع کرد فاطمه زهرا (س) بود.

ارسال نظرات