مدیر کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان زنجان:

پراکنده‎گویی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب چندگانگی‎هایی در این حوزه شده است

پراکنده‎گویی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب چندگانگی‎هایی در این حوزه شده است و وجود فاصله بین آموزش‎ها و نیازهای بازار کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از ضرورت‎های اجرای طرح پنجره واحد آموزش مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان زنجان محسوب می‎شود.
کد خبر: ۸۸۳۲۷۴۷
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل آموزش فنی و حرفهای استان زنجان انصاری در دومین همایش رویکردهای نو در آموزشهای مهارتی در خصوص پنجره واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: بخشی از آموزشهای ما به سوی مجازی شدن سوق پیدا میکند.

محمدرضا با اشاره به اینکه تولید اپلیکیشنهایی که امکان آموزش در گوشیهای اندروید را فراهم می‏کند از برنامههای این اداره کل است، افزود: این طرح یک تحول نوین و مهمی است که از کشورهای مختلف هم الگوبرداری شده است.

وی با بیان اینکه متمرکز کردن منابع بر روی فناوریهای نوین از دیگر اولویتها در استان به شمار میرود،اظهار داشت: در مجموع برنامههای مختلفی در طول سال در استان دنبال میشود که هدف از اجرای آنها توسعه است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‏ای استان زنجان با بیان اینکه 46 درصد از فارغالتحصیلان ما در رشته فناوری اطلاعات تحصیل کردهاند، تصریح کرد: اجرای طرح پنجره واحد موجب یکسانسازی آموزشها در استان زنجان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در کلیات طرح پنجره واحد آموزش مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات رقیبی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: همه فعالان حوزه IT، شرکتهای دانش بنیان، جهاد دانشگاهی، فارغالتحصیلان و ... به عنوان شرکای اجتماعی طرح در نظر گرفته میشوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‏ای استان زنجان با بیان اینکه طرح پنجره واحد آموزش مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل دو فاز فیزیکی و الکترونیکی میشود، اظهار کرد: پراکندهگویی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب چندگانگیهایی در این حوزه شده است و وجود فاصله بین آموزشها و نیازهای بازار کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از ضرورتهای اجرای طرح پنجره واحد آموزش مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان زنجان محسوب میشود.

وی اضافه کرد: معرفی مهارت‌آموزان به بازارهای کار، استفاده از ظرفیتهای صاحبان کسب و کار در آموزش مهارت از دیگر اهداف و ضرورتهای اجرای طرح پنجره واحد آموزش مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان زنجان به شمار میرود.

انصاری یادآور شد: تجمیع ظرفیتها، ساماندهی، انسجام بخشی، بهروزرسانی و افزایش کیفیت آموزشی مهارت فنی و حرفهای نیز از مهمترین اهداف اجرای طرح پنجره واحد آموزش مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب میشود.

وی تحقق برنامههای استان زنجان در راستای تبدیل شدن به قطب برق، الکترونیک و آی.تی را یکی از اهداف تفصیلی اجرای طرح پنجره واحد آموزش مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و افزود: تجمیع ظرفیتها و توانمندیهای اعضا برای ارائه خدمات آموزشی مهارت از دیگر اهداف است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفهای استان زنجان با بیان اینکه فراهم کردن بستر توسعه آموزشهای مجازی با استفاده از ابزارها و تکنولوژی روز دنیا از اهداف تفصیلی طرح مورد نظر به شمار میرود، اظهار کرد: توسعه کمی آموزش‌ها در دورههای پرهزینه نیز در قالب اجرای طرح پنجره واحد آموزش مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستور کار قرار دارد.

انصاری به ایجاد بستر هماهنگی برای ترسیم مسیر بازآموزی مهارت‌آموزان در استان زنجان به عنوان یکی دیگر از اهداف طرح پنجره واحد آموزش مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و بیان داشت: وظیفه اصلی بخش آموزشهای مهارتی اداره کل فنی و حرفهای برگزاری آموزش‌هایی متناسب با نیاز بازار کار است و باید این مسأله مورد توجه قرار گیرد.

وی تولید محتوای آموزشی با هدف تجاری سازی،کاهش هزینه‌‏های دوره‎‎های آموزشی و دستیابی به اهداف تعیین شده در طرحهای مرتبط از جمله طرح تکاپو را از دیگر اهداف طرح پنجره واحد آموزش مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان زنجان اعلام کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفهای استان زنجان ارتقای هماهنگی در راستای ایجاد فضای رقابتی بین متخصصان و علاقمندان در زمینههای مختلف را از دیگر اهداف طرح مذکور عنوان کرد.

انصاری مرکز آموزش تخصصی IT و ICT، مؤسسات کارآموزی آزاد، دانشگاهها و مؤسسات آموزشی، مدارس، اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در این حوزه، جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان استان زنجان را اعضای پنجره واحد آموزش مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شاغلان، دانشجویان، فارغالتحصیلان، دانش‏‌آموزان، نخبگان، مربیان آموزشی فعال در بخشهای دولتی و غیردولتی و عموم مردم مخاطبان طرح پنجره واحد آموزش مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند، ادامه داد: مرکز آموزش تخصصی IT و ICT اداره کل آموزش فنی و حرفهای استان به عنوان دبیرخانه طرح انتخاب شده است.

ارسال نظرات