به مناسبت چهلمین روز شهادت آتش نشانان پلاسکو ؛

وضعیت نامطلوب امکانات و تجهیزات آتش نشانی شهرستان نیر

کمبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی و امداد و نجات از نقاط آسیب پذیری مدیریت بحران در شهرستان نیر است.
کد خبر: ۸۸۳۲۷۷۶
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، شهرستان نیر در فاصله 35 کیلو متری غرب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل – سراب واقع شده است. از طرف شمال به شهرستان مشکین شهر ، از جنوب به شهرستان کوثر(گیوی)، از شرق به بخش مرکزی هیر از توابع شهرستان اردبیل واز غرب به شهرستان سراب و میانه محدود می شود.

این شهرستان با وسعت 1495/4 کیلومتر مربع 8/33 درصد از کل استان را شامل می شود و در 47 درجه 59 دقیقه طول شرقی و 38 درجه 2 دقیقه عرض شمالی قرار داشته و در ارتفاع 1450 متر از سطح دریا قرار دارد این شهرستان از طرف غرب با سراب، از طرف جنوب با میانه، از طرف شرق با شهرستان اردبیل و از طرف شمال با ارتفاعات کوه سبلان همسایه می باشد و در 32 کیلومتری جنوب غربی اردبیل واقع شده است و راه اصلی ارتباطی استان اردبیل و آذربایجان شرقی از این شهرستان می گذرد. و حدود 25 هزار نفر جمعیت دارد

متأسفانه جایگاه آتش‌نشانی و اهمیت این موضوع حیاتی در شهر ما به فراموشی سپرده شده است.

حادثه غم بار پلاسکو و شهادت چند تن از آتش نشانان فداکار کشورمان تلنگری است برای مردم و مسئولین دستگاه های اجرایی، بخصوص مدیریت بحران شهرستان نیر تا حداکثر تلاش خود را برای تجهیز پای لنگ ناوگان مدیریت بحران شهری انجام دهند.

اما این حادثه پیشتر تلنگری است برای مردم و مسئولین دستگاه های اجرایی، بخصوص مدیریت بحران کشور که بتبع شهرستان نیر هم از این حیث مبرا نبوده و لازم است مسئولین این شهرستان حداکثر تلاش خود را برای تجهیز ناوگان مدیریت بحران شهری انجام دهند.

تجهیزات آتش نشانی این شهرستان ناکافی بوده و یک ایستگاه در این شهر فعال است و بایستی برای خرید تجهیزات و برخی وسایل اولیه اطفای حریق باید تلاش شود.

کمبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی و امداد و نجات از نقاط آسیب پذیری مدیریت بحران در شهرستان نیر است و این شهرستان با جمعیت بیش از 25 هزار نفر از لحاظ تعداد ایستگاههای آتش نشانی، نیروی انسانی و تجهیزات در حد مطلوبی قرار ندارد.

ارسال نظرات